View Single Post
Sitat av Derpmaster Vis innlegg
2-3 Maskiner inne om dagen? I løpet av et skoleår (ca 200 dager?) utgjør det over 400 maskiner til ghosting. Jeg antar/håper at dette trolig var litt overdrevet fra din side, men det tilsier uansett at dere ghoster utrolig mange maskiner.

Hos oss har vi rundt 500 elevmaskiner totalt, og ingen elever med administrator-rettigheter. I motsettning til dere, har vi i gjennomsnitt en maskin inn til rep i uken, og det er stort sett kun hardware relaterte problemer.

Så jeg skjønner godt hvorfor elevene kun har brukertilganger på mange plasser.
Vis hele sitatet...
(LES: MAX 2-3 per dag, det betyr at det max er 2-3 personer inne for å ghoste om dagen, dette er ikke et gjennomsnitt, median eller noe annet. Og det meste som kommer inn er hardware relatert, ikke noe brukeren har gjort, og ofte hvis vi bytter ut en defekt harddisk.)

Og selv om det er en veldig travel dag, og vi faktisk får inn 2-3 pcer til ghost den dagen, så tar det såpass lite av tiden våres at vi såvidt legger merke til det. Og vil tippe antallet av ghostede pcer hadde gått ned om vi hadde droppet administrator rettighetene. Men om vi da hadde tatt vekk privilegiene, og siden vi er en skole med både yrkesfag og realfag (masse forskjellige skreddersydde programmer), så slepper vi mye jobb med å legge til forskjellige programmer for de.

Så kommer nå antakeligvis "Hvorfor bare ikke skreddersy image for de forskjellige klassene?", vel, der igjen er det for mye jobb enn det man egentlig trenger å gjøre.

Har man et automatisert ghosting system, der man plugger inn kjører networkboot og trykker start, så er ikke ghosting så mye jobb.

Det å kjøre nazi-regime på skolepcen fører bare til mer jobb en nødvendig etter mine erfaringer, da jeg har vært borti begge to.