Tråd: Islamsk stat
View Single Post
Sitat av Khan17 Vis innlegg
Om jeg med minoritet bakgrunn satte meg på bakbeina i en alder av 20 år og nektet å delta eller bidra til samfunnet, tror du ikke jeg hadde fått valget om å delta eller dra? Det tror jeg. Men dette er en spekulasjon, så jeg skal ikke bruke det som et argument, på samme måte skal ikke du bruke dine spekulasjoner som et argument.
Vis hele sitatet...
Her bommer du totalt på et viktig poeng. Myoxocephalus sier at minioriteten burde ha vetorett hvis det var snakk om å innføre regelverk som diskriminerer disse. Beskyttelse av minoriteter og opposisjonen står svært sentralt i det vestlige demokratiet. Derfor kan ikke vi i Norge tvinge deg og dine meningsfeller til å gå bort i fra din religion, diskriminere dere på grunn av deres religion eller innføre lover som innskrenker deres medføtte ytrings-, religions- og bevegelsesfrihet.

Du forstår vel selv at å betale skatt ikke i det hele tatt er sammenliknbart? Eller føler du deg frarøvet menneskerettigheter eller diskriminert ved at du må bidra til spleiselaget på lik linje med resten av landet, uavhengig av kjønn, etnisitet og religion?