View Single Post
gentleman #1
ViceR's Avatar
521
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Ofte når det skjer internationale tragedier som massakren som hendte 22.Juli på Utøya eller terrorist angrepet 11.September så er humor faktisk en av måtene og komme over tragedien på.

Mange anonyme mennesker lager memes og bilder og kødder med ting som "Breiviks Swimming School" eller "Dead Island" osv for å lage kontrovers/forsøk på humor, og det er faktisk ganske mange som bruker det som et hjelpemiddel til å komme over tragedien på Utøya og det som hendte. Meg inkludert, jeg lager ikke slike bilder selv men noen av dem får meg faktisk til å dra litt på smilebåndet.

Det er jo selfølgelig ingen som syns at 22.Juli faktisk var en positiv eller humoristisk ting. Det er jeg hundre prosent sikker på. Tilogmed de som lager vitser om 22.Juli mener innerst inne at det er en forferdelig tragedie, de må bare "kødde" om det for å ikke bryte sammen. Det gir ihvertfall mening for meg.

På samme måte som noen svarte mennesker kaller hverandre "Nigger", der er jo Ironisk siden det er et veldig undertrykkende ord om mørkhuda folk. Men de bruker det ironisk og på en humoristisk måte for å gjøre noe positivt ut av en helt forferdelig slave alder.
Vis hele sitatet...
Jeg kan forsikre deg om at ingen bruker den slags humor for å komme over tragedien. Humor er en stor del av prosessen for å komme tilbake til det normale, men det er humor om hvordan man reagerte under massakren og andre morsomme ting i etterkant. Humor på bekostning av de døde ungdommene og massakren syns de er forkastelig.