View Single Post
Jeg klarte ikke å legge dette helt fra meg tydeligvis, her er et utklipp fra en artikkel som kan være nyttig:

A side effect associated with the use of LSD is the return of perceptual disturbances which anteriorly emerged during intoxication, despite absence of present use [...] Alice In Wonderland Syndrome is basically characterized by four frequent visual illusions: macropsia, micropsia, pelopsia and teleopsia. AIWS only appeared during LSD consumption and continued after LSD suspension, namely, Hallucinogen Persisting Perception Disorder (HPPD). This phenomenon did not cause a major functional impairment but provoked sufficient worry and concern due to its persistent continuation. The patient refused medical treatment and continued psychiatric follow-up. At the one year follow-up he reported complete remission. - http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25841113
Vis hele sitatet...
Det lover jo bra! Til tross for at det snakkes kun om ett tilfelle og LSD, ikke psilocybin, i artikkelen. Men nå som jeg har fått dykket litt dypere ned i minnene mine fra dengang jeg var en uhyre ivrig soppeter, så husker jeg å ha hatt vedvarende "syresyn" over lengre perioder flere ganger - og i mitt tilfelle gikk det etter en stund over hver gang. Husker også at jeg ble småskremt av det. Jeg tror poenget her er at så lenge man ikke føler noen form for funksjonssvikt, så kan det hende det ikke er noen vits å gjøre så mye ut av det - det går forhåpentlig over etter en viss tid. Hvis ikke - finn for all del en lege/psykiater som kan gi profesjonell hjelp!

Dessuten tror jeg det Bearass skrev er meget nyttig:
Ellers setter jeg en knapp på at hasjrøykinga er mer usundt for psykisk helse enn en tripp i ny og ned. Om man sliter med panikkangst og depresjoner så er hasjrøyking en dårlig ide. Syntetiske cannabioler er noe av det dummeste man kan lefle med - men det håper jeg du har lært.

Hvis du har en mild form for HPPD så vil det å roe angst, få nok søvn samt leve en edruelig livsstil gjøre at man raskere kommer tilbake til normalen.
Vis hele sitatet...
Sist endret av villskap; 20. april 2015 kl. 14:06. Grunn: Skrivefeil