View Single Post
Heisann freakere!

Tenkte jeg skulle skrive litt raskt om hvordan jeg opplever synet mitt etter mine opplevelser med fleinsopp. Som noen her sikkert har lest, så tok jeg en del fleinsopp i løpet av en kort periode i høst og skrev en tråd om hvordan jeg følte meg i etterkant. Angst og deppresjoner er noe av det som henger igjen etter turene, men det er ikke dette jeg vil snakke om nå, det er synet mitt; Hver dag, hele dagen så er synet mitt bølgete. Når jeg leser så blir setningene større/mindre, dette er snakk om maks 5millimeter og de kan bevege seg til venstre og høyre samtidlig som hele skjermen buler inn og ut (Ikke så utrolig mye, men nok til at jeg ikke klarer å overse det). Ting blir også 'bulete' slik som #KreaDep beskriver ovenfor når jeg ser andre plasser enn på ren tekst (Som han sier, i en litt mindre grad enn avbildet). Dette har hengt igjen helt siden to dager etter jeg tok fleinsopp sist (Desember) og har egentlig ikke minsket noe, ikke som jeg har bemerket meg iallefall.
Det jeg stusser på er at det ikke bare er synet mitt som jeg reagerer på, men samtidig som disse effektene oppstår så føler jeg meg også litt rar, som når du tripper og ting begynner å røre på seg, så føler du på en måte at hodet ditt beveger litt på seg og, veldig vanskelig å forklare, som om når du tar øyene ut av fokus (Ser innover mot nesen og alt blir uklart) og du da føler at du blir litt svimmel(?). Dette er ikke noe som forhindrer meg til å gjøre noen som helst dagligdagse gjøremål, men det er utrolig ubehagelig ettersom jeg på en måte aldri får slappet helt av pga. den svimmel-følelsen.
Når jeg ser på ting kan det føles ut som at jeg ikke har objektet i fokus, men det har jeg faktisk, det er som om jeg ikke helt klarer å se helheten i ting, detaljene skurrer på en måte litt ut. Bil-kjøring går helt greit (Har riktig-nok ikke lappen, så tør ikke å nevne noe til doktoren in-case jeg mister førerkort-retten min), lesing går greit men blir selvsagt mer utfordrende (Det er som å lese under oppturen på en trip) og jeg har ikke hatt noen som helst problemer utenom å tyde tekst på lang avstand.
I side-synet mitt kan jeg ofte se skygger som beveger på seg, nok til at jeg snur meg for å se om det er noe/noen der som beveger på seg. Dette skjer lell om jeg vet at det ikke er noe annet en f.eks. en kommode der. Selv opplever jeg mitt eget syn som å stirre midt i luften istedet for på objekter, som om jeg ikke klarer å fokusere på tingene, kun luft-rommet imellom jeg og dem.


Mitt spørsmål er; Har jeg utviklet en mild form for HPPD, eller er dette noen annen form for syns/psykisk lidelse? Vet jo at ingen innpå her kan gi ifra seg en gyldig diagnose, men regner med at det er noen her som kjenner seg igjen i disse opplevelsene.

Det er nå fire mnd siden sist jeg inntok fleinsopp (Dette er det eneste psykadeliske stoffet jeg har nærmet meg, om du ser bort ifra høye doser med AM-2201 og annen 'syntetisk hasj' som det blir kalt). Når jeg røyker (ganja) så blir ikke disse effektene forsterket, men når jeg inntar nikotin/tobakk så får jeg veldig sterke "tv-prikker" som andre nevner i tråden før meg. Denne effekten gir seg etter 2-3minutter og har kun effekt på synet, ikke noe psykiskt/andre sanser/følelser.

Jeg kommer nok aldri til å røre psykadelika igjen, detsverre, ettersom jeg tar et hint når jeg får et Jeg har nå klart å kutte helt ut snus og kuttet ned den dagligdagse hasj-røyke uvanen til helge-røyking (Jeg hadde 1mnd pause fra alle rusmidler etter jeg tok fleinsopp sist). Takker så meget for svar på forhånd, har vurdert å gå til psykolog bare for å se om jeg klarer å bli kvitt disse irriterende synsbedragene.
Håper dette innlegget ikke ble altfor uoversiktelig, har hatt en uke med lite søvn og mye jobbing! God helg kjære freaks
Sist endret av SoppVandreren; 18. april 2015 kl. 18:06.