View Single Post
Jeg ville heller trappet ned rolig, sakte - men det er bare fordi jeg er en av de som får det helt forferdelig når jeg går av benz

Til nå har jeg erfaring med å seponere diazepam, alprazolam, clonazepam, og nitrazepam - både cold turkey og rolig nedtrapping. Jeg har også hatt mine runder med depresjon, og da kommer poenget ;
Siden halvveringstia på diazepam er sabla lang kommer evt. abstinenser til å sige på, dét er en fordel. En bakdel er at de kan vare sabla lenge også, og med depresjon/depressive episoder i bunn, ville jeg gått for den rolige nedtrappinga nettopp for å ikke falle rett ned

På en bråstopp vil det begynne å bli ille iløpet av en ukes tid, og du kan bli gående i flere måneder. Merk at de fysiske greiene er ikke mange ukene, men det er de psykiske som er sabla slitsomme med å seponere benz... Jeg fikk mer angst, mer panikkangst, turte mindre, måtte bruke laaang tid på å finne tilbake til det egentlige motet istedet for det som bodde på et brett
Jeg har alltid vært litt skvetten av meg, alltid vært tungsinnet - og det ble sabla mye verre i noen måneder etterpå.

Jeg har lest en og anna bok om legemiddelavhengighet, og det er helt klart bedre sjangs for å ikke falle tilbake hvis man trapper ned over tid. Evt. bytt til sobril (langt kortere halvveringstid enn diazepam) og bruk det en liten periode istedet før du kutter ut.
Både munted og papa har gode poeng over her

Forhåpentligvis blir du langt mindre plaget enn meg, og med litt flaks merker du ikke såå mye til det, best of luck <3