View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Forresten så sa legen at jeg ikke ville merke noe abstinenser med min nedtrapping , men jeg tror enten at han sier det for å ikke skremme meg eller så skjønner han ikke hva han snakker om. Hva tror dere? Kan man virkelig unngå ubehag og abstinenser etter seponering av sub uansett hvor langsomt det gjøres?
Vis hele sitatet...
Det er bare tull at man ikke kjenner abstinenser når man slutter på buprenorfin. Reseptorene dine er blitt vant til å såkalt "bade" i opioider, og når man slutter så begynner reseptorene å be om mer hele tiden, siden kroppen er vant til å få denne medisinen daglig.

Det høres ut som han ikke har så mye peiling eller erfaring fra dette med lar medisiner. Jeg ville bedt om en time med legen i LAR, da han eller hun gjerne har mye mer erfaring enn en vanlig allmennlege på området.

Det jeg vil anbefale deg er å gå over på naltrekson, det er en sprøyte i rumpen en gang i mnd, men det er et c preparat og du blir ikke dårlig på samme måte som med de andre lar medisinene. Naltrekson dekker de samme reseptorene som buprenorfin og andre opioider gjør, men du blir som sagt ikke syk når du slutter på naltrekson. Jeg skal selv begynne på dette, og jeg tror det kan være en lettere overgang både fysisk og psykisk for deg som skal slutte i lar.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for råd jeg vurderer å søke om en innleggelse for en uke eller to når jeg har kommet til 0 mg.

I hvilket tempo trappet du ned?
Vis hele sitatet...
Jeg gikk lenge på 4 mg og stabiliserte meg på den dosen. Så gikk jeg ned til 2 mg, og plutselig en dag bestemte jeg meg for å slutte på dagen siden jeg var så lei av lar regimet. Det gikk greit, man blir selvfølgelig dårlig og renner fra både nese og øyner, men de verste abstinensene kommer ikke til å begynne med men etter 1-2 uker. Slik var det for meg iallefall.
Sist endret av Mia123; 9. juli 2019 kl. 08:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.