View Single Post
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Jeg føler dette er skrytebilder og må ærlig si at jeg tror ikke alle fisker ut av ren glede for selve hobbyen, men heller for å kunne skryte på instagram av at man er et friluftsmenneske.
Vis hele sitatet...
Jeg tror at det kan være mye riktig i det.
Fjollebukker iført vadebukser stående i elva mens de patter på en billig sigar og samtidig knoter med både fiskestang og cognac i hendene er en stereotype jeg har bemerket meg ihvertfall.
Det er sikkert stor stas når laksesesongen begynner, men for meg virker denne type bilder som iscenesatt instagram-materiale.

Med det sagt så er jeg en av de som syns fisking er utrolig spennende selv - og derfor ønsker jeg å presisere at det ikke nødvendigvis er så ensporet som det kan se ut som.
At det bare er så innhelvetes gøy å fiske liksom.

Mye av det består av å få nyte naturen på forskjellige måter og ta innover seg alle inntrykkene mens man kjenner på frihetsfølelsen av å være ute i naturen uten å måtte tenke på hverdagslige forpliktelser.
En avkobling fra hverdagen, rett og slett.
Det samme gjelder stemningen, det vakre lyset, følelsen av total ro etc. mens man tøffer stille utover mot havet i båten tidlig på morgenkvisten - eller sent på kvelden når fisken biter godt.
Videre er tilfredstillelsen ubeskrivelig om alt klaffer under spesifikk artfiske, for de som bedriver denne type fiske.

Min personlige favoritt er uten tvil dypvannsfiske med agn langs steder med stor høydeforskjell på havbunnen.
Man vet aldri hva man får på kroken; en liten og tarvelig sei - eller et monstrum av fisk som man må kjempe hardt og lenge med for å få opp i båten.
Når sistnevnte skjer uventet gir det meg et kick uten sidestykke, uten at jeg kan forklare hvorfor, men denne følelsen er det fort gjort å bli hektet på.
Sist endret av Knask; 7. august 2021 kl. 02:41. Grunn: leif