Tråd: Sugardating
View Single Post
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok så du mener at historier og erfaringer fra mange hundre tusen kvinner ikke er relevant? Og at 300 jeg har snakket med personlig som har solgt sex er stemmer som ikke skal bli hørt?
Tydelig at du opprettholder illusjonen din om at sexkjøp ikke skader bare fordi sannheten er for hard å takle for deg.
At du mener løsningen er å legalisere sexkjøp tydeliggjør også hvem du bryr deg mest om her, du velger altså sexkjøperes mulighet til å få utnytte vanskeligstilte kvinner, over det å forsøke å beskytte 35 millioner kvinner og barns liv og helse.

Selvom både menneskehandel og sexkjøp vil fortsette å skje selvom det er ulovlig så sender det er signal til befolkningen om hva som er greit og ikke gjennom et lovverk. Og det er på ingen måte greit å kjøpe sex, fjerner vi sexkjøpsloven sender man et signal om at det er greit. Sexkjøpsloven er også utformet slik den er med at det er kjøper som straffes og gjør noe ulovlig og ikke selger, nettopp fordi selger er offer for sårbar livssituasjon og utnyttelse og overgrep. Loven understreker at den prostituerte er et offer, og det er ikke noe de har funnet på fordi noen rødstrømper har sagt det, men pga de nasjonale og internasjonale tallene viser det. 35 millioner kvinner og 1 million barn utnyttes per i dag i sexhandel, med øst Europa som opphavslandet som topper statestikken. Det betyr ikke at norske eskorter alle sammen elsker sex og penger, som organisasjonen Inte Din Hora og Talita fint motbeviser med all sin forskning om sexsalg som selvskade og den røde felles nevneren at flertallet har blitt utsatt for overgrep i barndommen.
Vis hele sitatet...
Først og fremst så snakker jeg om Norge. Du viste til en studie fra 9 land hvor de fleste ikke kan sammenliknes med Norge, med unntak av Tyskland sier du. Det betyr ikke at kjipe ting ikke skjer her heller.

Hvor har jeg sagt at noen ikke skal bli hørt? Jeg sier bare at det kan være ting som ikke kommer fram i lyset. Igjen, det er ikke det mest åpne miljøet, nettopp pga represalier fra loven feks. Jeg tar ikke side med folk som utnytter folk heller bare så det er sagt. Ro deg ned før du slenger ut anklager.

Og legalisering betyr ikke at det er fritt fram å utnytte, ikke gå helt av hengslene nå. Vi er enige om det grunnleggende her. Du trenger ikke ta ut raseriet ditt på meg fordi jeg stiller spørsmål ved noen ting.

Bordeller med helseoppfølging, hyppige kontroller, og en mulighet for ofre til å komme seg ut av det og få hjelp, mener jeg er bedre enn å bare skylde på at menn er griser. Det handler litt om hva som er minst skadelig for jeg tror vi kan være enige om at prostitusjon aldri vil forsvinne. Ei heller etterspørselen.

Jeg så en dokumentar om Nevada, apropos USA. Der er det lovlig og de har bordeller. Der fortalte en kvinne at hun drev med stripping men at dette var bedre fordi da tjente hun mer penger. Og det var hele poenget.

Og igjen og igjen og igjen, jeg er ikke for at ofre for menneskehandel og tvang ikke skal bli hørt. Kan skrive det enda en gang hvis du vil? Jeg er ikke for at noen må gjøre noe med kroppen sin de ikke vil.

Hva slags løsning har du på problemet da, annet enn å bare si det er et stort problem?

Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg synes dere som vil diskutere trafficking og horekunders moral kan gjøre det i en av de hundre trådene som handler om det. Ikke at det ikke er en viktig debatt, men det grenser til victim blaming å gjøre TS indirekte ansvarlig for hva andre i den bransjen blir utsatt for, og hele den diskusjonen bare drukner hennes dilemma.
.
Vis hele sitatet...
Du har rett. Så det ikke før jeg skrev siste
Sist endret av NodSquad; 25. januar 2021 kl. 00:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.