View Single Post
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Så du mener at i de tilfellene det ikke er en kvinnelig betjent med , Så skal det kjøres en kvinnelig betjent potensielt mange mil ut i skogen for å kunne gjennomføre kontroll ? Henger lite på greip for meg
Vis hele sitatet...
Den problemstillingen er likestillt med at hvis politiet skal ransake dama di og ingen kvinnelige betjenter er tilstede. Skal politiet da ransake dama di eller vise skjønn og avvente med å visitere. Men hvis man må, så har politiet rett til å bruke maks og da gjør de det.

Aldri sagt at Hijab dekker ansiktet jeg. Burqa vil gjøre det.
Gir meg til tider f* i hvilke religioner som praktiserer tildekking av kvinner. De som irriterer meg er at det gjøres, og at det skal bli akseptert som en ållreit kultur. I mine øyne viser de som bærer Hijab at kjønnsdisrkimenring er greit.
Har vært mange ganger på badestrender, sittet i klasserom med lettkledde jenter-og jeg har Faen meg aldri hatt noe problem ved å tenke på andre ting .
Må si jeg syntes veldig synd på den imamen som måtte ta medikamenter for å motvirke sine uvanlig sterke lyster. Ikke bare beskriver han seg selv som en sexgal lten fjott, han legger også skylda over på kvinner for at han til tider blir i voldtektshumør. Hadde han tatt seg en wank fra ti til annen, hadde han kurrert det vi har visst lenge. "Hysteri" blant kvinner ble lett dempet på denne måten i "gamle dager".
Hvis du kan sitte og si at du synes det er greit å fortsatt segregere kjønn i det 21 århundre, da får det være din mening .
Vis hele sitatet...
Litt dødfødt at du sier at du til tider gir faen i hvilke religioner som bruke hvilke plagg og fortsatt skal du være så bastant på hva som er rett og galt. Du prøver å forenkle problemstillingen ved å argumentere for at imamer er kåte og ikke klarer å motvirke sine lyster? Seriøst?
Videre så snakker du om onanering som en løsning på hans problemer med kvinner.
Hva faen man, er du seriøs? Eller er det sarkasme, jeg håper for din del at det er sarkasme.

Dette skrev jeg ifjor når vi diskuterte noe lignende

Jeg har en niese på 4-5 som spurte moren sin som bruker hijab:

"Mamma kan jeg også bli stor jente og få hijab?" Det fikk hun lov til. På barnehagen hennes, så sa hun til flere andre lekevenner at "Jeg har blitt stor jente nå, jeg har min egen hijab".

Vil du da si at dette er tvang? Bør moren ha sagt, " NEI, du får ikke. Du kan ta valget selv når du er 16 år"? Det er en del av vår tradisjon. Hun var ufattelig stolt av sin egen hijab, dog hun bare bruker den hjemme. Fordi hvis hun bruker den ute så mister hun den, eller prøver å fly med den.
Vis hele sitatet...
Så du skjønner uansett hva dine meninger om segregering er, så kan ikke du tale for noen som faktisk bruker det. Og hvis de bruker det av fri vilje så skal ikke staten sette grenser for hva som er lovlig plagg eller ikke. For det har ikke Kongeriket Norge noe med å blande seg inn i. Men derimot om det er tvang inn i bildet i bruke av religiøse plagg så skal vedkommende ha frihet til å velge om å bruke det. Men det er en helt annen diskusjon.

Helt enig her!
Når dem først flykter for å unngå krig og uroligheter i sitt eget land, bør dem la være å dra med seg roten til problemet hit.
Hvis dem ikke tåler at det ringes i krikeklokkene på en søndag i landet som har huset og beskytter dem, da er de utaknemmelige!
Vis hele sitatet...
Men hva skal du si til muslimer som er født og oppvokst i Norge? Eller er de i dine øyene ikke norske?

Du er klar over at det finnes muslimske jenter som er født og oppvokst i Norge som bruker hijab av fri vilje. Jeg skal også tørre å mene at flertallet av dem bruker det av fri vilje uten noen som helst tvang som spiller inn.

Vi har kristendommen som statsreligion her i Norge. Så lenge den vedvarer, så skal folk som flytter hit fra andre land innrette seg etter den.

Jeg vet også at vi har religionsfrihet. De kan praktisere sin egen religion om de ønsker det, men innenfor visse grenser som er justert i henhold til vår moderne opplyste verden.

Norge er ett kristent land, ikke et friområde for verdens religioner.
Vis hele sitatet...
Du nevner selv at vi har religionsfrihet i Norge, så slenger du på en puslete kommentar om tilpassingen til vår moderne opplyste verden. Jeg skulle elsket hvis du fikk møte en vennine av meg som er født og oppvokst i Norge og som bruker hijab og som i tillegg holder på med en master i biofysikk. Forklar henne denne moderne opplyste verden som du har for deg.

Vi skaper vår egen tilværelse.