View Single Post
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Det skal også sies at jeg har sett diverse spekulasjoner i dag blant annet fra antidopingbyrået om at Johaug kan ha fått i seg disse stoffene i annen form som tabletter eller med sprøyte.
Vis hele sitatet...
Antidoping Norge sa i alle fall i går at verdiene var forenlige med at det var brukt en krem/salve og at det var snakk om svært lave verdier. Verdiene hadde vel vært høyere om hun hadde inntatt stoffet som tabletter eller via injeksjon? Hun har også tidligere i år avlagt flere dopingprøver hvor alle var rene.

Jeg mener uavhengig av hvordan Johaug har fått i seg dette stoffet, og om dette har vært med overlegg eller ikke, at håndteringen av denne saken fra Johaug sin side har vært meget dårlig. Hun stilte opp på pressekonferanse i dag og la all skyld over på landslagslegen, noe jeg mener er særdeles uprofesjonelt spesielt med tanke på at hun sitter med det fulle ansvaret for å sjekke hva hun inntar. Hun burde heller ha lagt seg flat, innrømmet at hun har gjort en feil ved å ikke sjekke hva denne kremen inneholdt og påtatt seg det fulle ansvaret.
Vis hele sitatet...
Jeg mener at hun har gjort det som forventes av henne. Hun har spurt legen om dette var et trygt preparat og om det sto på dopinglisten. Da føler jeg at hun har gjort det hun burde. Selvfølgelig så burde alle sjekke egne medisiner og ikke stole på noen andre (slik som denne saken viser), men hvem gjør egentig dette? Man burde jo kunne stole på at en lege med nesten 40 års erfaring har kontroll.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Hvor stor sjangse tror dere det er for at det er veldig mye mer snusk bak dette? Bak Johaug til og med, hun helt reine pliktoppfyllende jenta.
Vis hele sitatet...
Ut i fra gårsdagens pressekonferanse så fikk jeg inntrykk av at legen forsøkte å forklare at det kunne være flere årsaker til at han ikke hadde fått med seg at salven inneholdt et forbudt stoff. Slik jeg tolket det så mente han at han muligens ikke var helt oppegående i øyeblikket pga. ting som hadde skjedd privat uten at han ønsket å gå nærmere inn på det. Han hadde kanskje mye på tankene? Uansett så er det vist stor inkompetanse i denne saken - ja, det burde rett og slett ikke være mulig. Men, noen dopingkultur tror jeg ikke det er i Norge. I alle fall ikke av stoffer som er svært enkle å spore, og trolig ikke med sårsalver som inntaksmåte. Hvis de hadde dopet seg for å jukse, så kan jeg ikke annet enn å tro at det hadde vært snakk om mer avanserte dopingmidler og inntaksmetoder enn som så...
Sist endret av caperno; 14. oktober 2016 kl. 08:35.