View Single Post
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Først må jeg si at jeg admirer engasjementet. Men hva skal det hjelper å spamme rettsaler med dette? De brukes bare for selve rettsakene, og for det andre: dommere bestemmer ikke loven, de bare utfører den. Det er politikere du må overbevise.
De får hundrevis av mailer om diverse saker allerede. Det må kraftigere skyts til, du må drive lobbyvirksomhet og demonstrere.

Og selv med det må du ta til betraktning: cannabis/hasj er ulovlig og dels stigmatisert enda. Så den stilongsen mister du nok fort.
Vis hele sitatet...
Vi har prøvd politikerne lenge nok nå, det vil hjelpe i rettssaler fordi at der sitter det ikke bare "broilere".
Det sitter vanlige mennesker og akademikere i retten, disse er lettere å snakke med.

Nei, dommer bestemmer ikke loven, men dommer og meddommere skal vurdere om bevismaterialet er tilstrekkelig.
Hvis du kan vise solid forskning som taler for at et bevis ikke kan brukes til å måle statisk hvor påvirket en person er,
noe denne studien tar høyede for og videre beviser med å ta blodprøve av alle deltakere og kontrollere data opp mot prestasjon under påvirket kjøring.
190+ er en stor studie, når man ikke ser sammenheng i en stor studie så har man solide data.
Hva skal de gjøre da?
Nei vi liker ikke den vitenskapelige modellen?

Det blir litt for dumt.
Jeg håper da virkelig ikke at innbyggertallet lever på det nivået.

Hvis det er slik at mennesker i Norge skal straffes og i noen tilfeller fengsles fordi myndighetene er uenig med den vitenskapelige modellen, da tror jeg faktisk Den Europeiske menneskerettsdomstolen har to-tre ord de vil ta opp med Norske myndigheter.

Det er ikke slik at stat ikke vet at de potensielt har straffet tusenvis av mennesker på uriktig vis de siste 10 årene, det Norske Legemiddelverket advarte mot lovforslaget da det kom i 2009 fordi det fungerer i praksis som å tråle etter ruskjørere.
All bifangsten - de som ikke er påvirket men blir tatt i trål-nettet, de taper også førerkort.
Dette var man rimelig sikker på i 2009, at uskyldige vil bli straffet - men man hadde da ingen forskning som kunne verifisere påstanden. Lovverket ble til tross innført i 2012.

2022 ble denne studien publisert, vil bare minne om at Norges lovverk ble utformet i forbudstid hvor FN hadde klassifisert cannabis som et farlig narkotika, derav ingen forsknings-nytte, man hadde egentlig ikke tilstrekkelig forskning til å kunne anta noe som helst fordi det var ikke lov å forske på slikt.
Man antok at cannabis kunne fungere likt som alkohol, derfor trodde man at det kunne måles som promille og formet lovverket deretter, nå kan man bevise uten tvil at det ikke stemmer.
Nå som cannabis er klassifisert som avhengighetsskapende rusmiddel, og det tillates forskning og medisinsk bruk etter internasjonal lov, så finnes det solid forskning fra store studier som viser at vi har tatt grundig feil om cannabis, påstandene Legemiddelverket kom med i 2009 er nå vitenskapelig bekreftet. game over

Politikerne kommer ikke til å vifte med denne forskningen noen steder, vi som har interesse av det må gjøre det.

Og da passer det jo ypperlig at man allerede mistenker her i Norge - at hundrevis kan ha blitt uriktig dømt.

Jeg legger bare frem vitenskapen som bekrefter dette.
Sist endret av Utvandrer; 5. november 2023 kl. 09:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.