View Single Post
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mrlarsen Vis innlegg
Kan det ikke være motsatt da? Monter knappen så den er "inne" når håndbrekket ikke brukes og når du drar i brekket går den ut.
Da slipper du å tenke påkjenningen på knappen.
Vis hele sitatet...
Forsåvidt en god ide, men jeg ønsker ikke at brekket skal "ta" før det er trukket et stykke bakover. Med løsningen du foreslår ser jeg for meg at brekket aktiveres med en gang brekkstangen flyttes litt tilbake?
Dessuten tror jeg dette kan bli vanskelig med keybinding på PS4. Tror ikke det aktuelle spillet har valg for at noe skal aktiveres når knappen slippes. Så da må jeg eventuelt bygge om bryteren så av=på. Det kan kanskje by på mer enn jeg ønsker.

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Det var håndbrekk å få kjøpt til konsoll tidligere, husker å ha sett det til xbox 360. Såvidt jeg husker så var tredjepartsløsning og skulle passe til playstation oxo. Fungerte med force feedback ratt husker jeg.

Om de ikke er produksjon lengre så finner du kanskje et brukt et på ebay?
Vis hele sitatet...
Jeg har forsøkt å koble til en kontroll nummer 2 og binde knapper på denne kontrollen sånn at de skal virke samtidig som rattet (kontroll 1).
Dette virker ikke, så da tviler jeg på at et tredjeparts brekk med USB-tilkobling vil virke, da playstation oppfatter denne som kontroll nummer 2.

Edit: Man får jo kjøpt brekk som dette, men det krever at man har et kompatibelt ratt hvor man kan koble til håndbrekket i rattboksen.
Dette rattet koster flere tusen, så det blir uaktuelt
Sist endret av Pope; 8. januar 2018 kl. 15:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.