View Single Post
Jeg har et playseat med G29 ratt og pedaler, samt gir. For tiden holder jeg på med å bygge det om litt og jeg skal blant annet montere et håndbrekk.
Så vidt jeg vet finnes det ikke håndbrekk å kjøpe til Playstation, så jeg har kjøpt dette brekket som jeg forventer å få i posten om et par dager.




Det skal monteres en knapp på brekket som aktiveres når man drar i brekket. Denne knappen skal kobles og loddes til en av knappene på rattet og det blir nok gjennomførbart. Det eneste jeg sliter litt med er hvordan denne knappen skal monteres på best mulig måte og hva slags knapp jeg skal bruke. Det kan naturligvis ikke være av/på-knapp (toggle), for brekket skal kun være aktivt når det trekkes i.

Det må tas hensyn til at knappen må tåle litt vekt, da det kan bli en del momentkrefter som tas opp i knappen når man drar i brekket. Derfor har jeg gått litt bort fra tanken om å bruke en vanlig pulsbryter som denne:


Jeg har vurdert å bruke en vanlig bryter med fjærmekanisme i. Typisk døråpner-brytere som man har på skoler o.l. Disse er mer robuste og jeg kan kjøpe dette i butikk uten å måtte vente to uker på et kinaprodukt, men ulempen er at det blir veldig klumpete om jeg må bruke hele bryterhuset.

Er det noen kreative hjerner her som har tips til hva slags bryter jeg kan bruke og hvordan jeg kan montere den på en god måte (ut ifra hva man ser på bildene av brekket)?

Det burde være en bryter jeg kan kjøpe i fysisk butikk.