Tråd: Straffe barn
View Single Post
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Dette er noe jeg er redd for. Faktisk så redd for at jeg har unngått å være i forhold i mange år. Sirkelen av vold og elendighet som har gått i min familie i alle år har tatt sin toll.
Vis hele sitatet...
Skjønner jeg godt. Det går fint an å bryte den sirkelen, men jeg tror det er vanskelig uten å ta et ordentlig oppgjør med hvor fucka det faktisk var da du vokste opp. Å skulle delvis fortrenge det og drive og fornekte ting for å lappe på relasjonen med familien og samtidig gjøre det helt annerledes med egne barn, det tror jeg er nesten umulig. For min del var det egne barn som gjorde at jeg tok det oppgjøret og bare kuttet tvert. Det er mye jobb å sortere i bagasjen, men når du først tar det valget så tror jeg man kan bli en minst like reflektert forelder som en som har hatt en mindre dysfunksjonell oppvekst men som ikke har gått inn i materien. Eller partner, venn, kollega osv om du ikke har tenkt å bli forelder.

En tredjedel av ofre for mishandling mishandler visstnok sine egne barn. Det betyr jo at de fleste av dem ikke gjør det. Så det er fullt mulig
Sist endret av *pi; 24. september 2021 kl. 15:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.