Tråd: Straffe barn
View Single Post
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hva i all verden for slags spørsmål er det? Dette er et debattforum, og det er ingenting i veien for å diskutere saker som foregår i den private sfære. Du har selv valgt å dele dine detaljer, ingen tvinger deg. Som medlem av et samfunn er det interessant hvordan barn blir oppdratt, da det påvirker og angår oss alle. Ja,det er på individuelt plan en privatsak så lenge det foregår innenfor visse rammer, men det er da ikke noe i veien for å snakke om det allikevel.
Vis hele sitatet...
Jeg ser nå jeg misforsto litt her. Selvfølgelig kan man diskutere sånn.

La meg oppklare. Oppdragelse er en privatsak, men selvfølgelig skal man diskutere i det offentlige rom hva som er greit, og ikke.

Sitat av *pi Vis innlegg
Barneoppdragelse er IKKE en privatsak. Det er bra at det blir diskturert, og burde bli det mye mer.
Vis hele sitatet...
Se for deg en gate med 10 barnefamilier. 1 av familiene har kanskje en litt utradisjonell oppdragelse på barna, uten at det nødvendigvis ikke er feil. Ryktet sprer seg og de 9 andre barnefamiliene i gata snakker om dette og baksnakker den barnefamilien dette gjelder.

Dette kan jo komme uheldig ut(?)

Jeg ser nå at kanskje "blande seg" kunne blitt byttet ut med "respektert hvordan man på forskjellige måter oppdrar barn".

My two cents
Sist endret av Superspurv; 23. september 2021 kl. 14:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.