Tråd: SSRI og MDMA
View Single Post
Trådstarter
5
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Ja, man får ikke effekt av mdma hvis man har SSRI medisiner i kroppen fordi de motvirker hverandre.

På en annen side, er det ikke en grunn til at hun går på de medisinene? Jeg ser for meg at mdma rulling vil forværre den psykiske tilstanden hennes relativt fort.
Vis hele sitatet...
Ja, det har jeg lest. Har dog ei venninne som går på quetiapine, og det skal visstnok også svekke effekten, men hun tar MDMA innimellom og får god effekt. Kan det være individuelt?

Hun sliter med angst, men hun har vært stabil ekstremt lenge. Jeg sliter også psykisk og hadde ikke engang vurdert å ta henne med på en trip om jeg ikke trodde hun var klar for det. Hun virker dessuten ganske bestemt på å prøve seg fram, så jeg vil heller være tilstedet for å gjøre det så trygt og hyggelig som mulig.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er fordi medisinene påvirker hjernens kjemi i så lang tid. Det er livsfarlig å blande psykedelika med ssri, jeg ble henta i ambulanse på et rave en gang hvor jeg var dum nok til å tenke at det sikkert gikk bra å ture. Jeg hadde stoppet å innta ssri en ukes tid i forveien for å forberede meg og merket ikke en dritt av en dose, tok en dose til, merker såvidt, tok en halv dose til merket litt mer men boom så lå jeg på gulvet med overdose selvom jeg ikke følte jeg hadde tatt mye i det hele tatt. På sykehuset dagen etter fikk jeg strengt beskjed om at jeg kunne ha dødd fordi kroppen overdoser selvom hodet pga ssri ikke reagerer som man har fått i seg for mye. Det var der de sa minst tre måneder uten medisin om man skal tukle med sånne stoffer
Vis hele sitatet...
Ja, jeg vet at man ikke skal ta mer om man ikke får ønsket effekt av normal brukerdose. Er fullt klar over at kroppen reagerer og at man kan få bivirkninger selv om man ikke får rusopplevelse.

Men jeg skal videreformidle dette. Har snakket en del om det og at jeg ikke ønsker å være med på å potensielt sette henne i fare, men hun virker ganske bestemt på at dette skal gå fint, og da må jeg innrømme at jeg hadde følt meg bedre om jeg i det minste var tilstedet om noe skulle gå galt. Har havnet på sykehuset et par ganger selv og har måttet ringe etter ambulanse flere ganger når venner/bekjente har behøvd hjelp.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er fordi medisinene påvirker hjernens kjemi i så lang tid. Det er livsfarlig å blande psykedelika med ssri, jeg ble henta i ambulanse på et rave en gang hvor jeg var dum nok til å tenke at det sikkert gikk bra å ture. Jeg hadde stoppet å innta ssri en ukes tid i forveien for å forberede meg og merket ikke en dritt av en dose, tok en dose til, merker såvidt, tok en halv dose til merket litt mer men boom så lå jeg på gulvet med overdose selvom jeg ikke følte jeg hadde tatt mye i det hele tatt. På sykehuset dagen etter fikk jeg strengt beskjed om at jeg kunne ha dødd fordi kroppen overdoser selvom hodet pga ssri ikke reagerer som man har fått i seg for mye. Det var der de sa minst tre måneder uten medisin om man skal tukle med sånne stoffer
Vis hele sitatet...
Må legge til: Slik jeg forsto det så havnet du på sykehuset på grunn av overdosering, ikke på grunn av medisinene i seg selv? Altså, medisinene svekket effekten noe som førte til at du tok for mye og overdosere? Vil det si at det ikke er direkte farlig å ta MDMA på SSRI/SNRI så lenge du holder deg til én brukerdose? Eller kan det være direkte farlig å blande medisin og MDMA i seg selv?
Sist endret av innlagt; 28. august 2021 kl. 14:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.