View Single Post
Det er ikke en stor sak egentlig, men jeg krymper meg hver gang jeg tenker på det den dag i dag.

Det var en gang på vgs. Læreren glemte veska si ved siden av kateteret. Jeg og venninnen min fikk lov til å sitte igjen i klasserommet etter timen fordi vi skulle snakke om noe, og oppdaget etterhvert veska. Så vi ville spøke litt med læreren og la veska inn mellom en dobbeldør som gikk inn til klasserommet ved siden av. Det var ikke vondt ment eller noe, bare tull og fanteri.

Da vi kom på skolen neste dag og det var fullt drama. Rektor var der og tok ut klassekameratene våre i tur og orden for å nøste i saken. Læreren som eide veska nektet å ha undervisning der mer pga den saken. Hun hadde tydeligvis glemt at vi satt igjen der til slutt og mente at tyveriet hadde skjedd i timen.

Alt ble tatt langt mer alvorlig enn vi hadde forutsett, og vi ble jo vettskremte av alt oppstyret. Ikke turte vi å si noe om at vi hadde flyttet på veska, så vi insisterte på at vi ikke visste noe og var samtidig livredde for at noen skulle nevne at vi hadde sittet igjen i klasserommet da alle andre gikk.. Og det ble ikke det minste bedre da politiet dukket opp dagen etter og flere ble avhørt, spesielt innvandrerne i klassen husker jeg.

Til slutt endte vi med å betro oss til en felles venninne som gikk med på å ha «funnet» veska i kjelleren på skolen. Vi tømte den for penger for syns skyld. Evt. fordi vi trengte penger til hasj.