View Single Post
EUM
EUM's Avatar
Trådstarter
7
Sitat av Vekst Vis innlegg
At du spør om toleranse i det hele tatt viser at du ikke har kunnskap nok om emnet. I motsetning til andre rusmidler så er det ikke MDMA i seg selv som får deg til å føle deg bra, MDMA fungerer ved å slippe løs serotinen du har i hjernen som så føles bra ut. Serotonin tar tid å bygge seg opp igjen til normale verdier og det er derfor man anbefaler pauser på det. Om du tar mdma ofte så ender du bare opp med jævla lite serotonin, og lite funk hver gang. "Toleransen" på MDMA er ikke at kroppen din tilvenner seg stoffet, det er at du ikke har mer serotonin å slippe ut.

Anbefaler gode pauser på 2-3 måneder minst. Gjør du det oftere enn det kan du fort bli jævlig deprimert og ha det kjipt.
Vis hele sitatet...
Takk for bra svar Så det at jeg tok ecstasy helga før betyr altså at jeg tømte mesteparten av seretoinen, sånn at jeg ikke fikk peak neste helg?
Jeg har en kompis som tok knips 2 dager på rad og han peaket skikkelig på begge dagene noe som er jo litt merkelig. Siden han tømte vell all serotoninen i hjernen første dagen han tok knips? Hvordan kan han da peake dagen etter når han nesten ikke har mer serotonin igjen? Kan nevne at den første dagen han tok knips var den første gang han noensinne har tatt mdma.