View Single Post
Jeg hadde en MDMA-avhengighet for noen år siden. Hadde tilgang på "ubegrensede" mengder av den reneste MDMA-en jeg noen gang har vært borti, og i løpet av en periode på tre-fire måneder tok jeg MDMA flere dager i uken, i store doser. Mot slutten var toleransen så høy at jeg droppet et gram for å starte kvelden, og så et nytt gram når oppturen på det første grammet gjorde seg kjent. Kunne lett spise 3-5 gram i løpet av en kveld.

Det gikk fint der og da, men når jeg slutta å spise greiene som godteri kræsja jeg. Hardt. Var på god vei til å utvikle serotonin-syndrom (ødelegger hjernens naturlige prosesser for å skape og regulere serotonin), fikk konstant "elektriske støt" gjennom hele ryggraden og ut i fingertuppene og ned i tæra mine og jeg ble nesten sendt i bakken hver gang. Havna i et års lang depresjon jeg aldri har sett maken til, og livet var ganske jævli en periode. Hadde jeg fortsatt slik jeg gjorde hadde jeg ikke levd den dag i dag.

Moralen i historien er, ikke gjør som meg. Gi kroppen tid til å komme seg etter inntak av noe så tungt som MDMA, for det er en ganske stor påkjenning på både kropp og sinn. Gi det minimum 2-3 måneder før du tar det igjen. Hjernen må få tid til å bygge opp serotonin- og dopamin-nivåene igjen.
Sist endret av Dimergon; 13. mars 2021 kl. 21:35.