View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har tatt både sopp og syre mange ganger, men de siste to trippene (for 2-3 år siden) var så heftige at jeg rett og slett ikke «orker» å ta det igjen. Dvs jeg tar det nok igjen, men kan godt vente noen år til.
Vis hele sitatet...
Ja, dette kjenner jeg meg igjen i, men samtidig sitter jeg alltid igjen med følelsen av å ha fått noe tilbake etter en god trip.
Det koster å trippe hardt, men man kan få mye igjen for det også.
Gi og ta, som man sier.

Det frister bare ikke å bli så trippa igjen. Og jeg vet man kan mikrodosere, men jeg har ganske lav toleranse for psykedelisk.
Flere som har det sånn? Eller må man bare komme seg på hesten igjen?
Vis hele sitatet...
Det er en ekstrem opplevelse på så mange forskjellige måter så hvis du ikke ønsker å trippe så lar du bare være å gjøre det.
Hva er det du ønsker å oppnå med psykedeliske stoffer her, trådstarter?

Jeg venter alltid til jeg føler meg klar for det og har mål og mening bak trippen jeg begir meg ut på.
Det kan gå et par år mellom hver gang jeg tripper, men når jeg endelig har fått den unnagjort så sitter jeg igjen med en verdifull erfaring som jeg kan leve lenge på i ettertid.
For å dra frem nok en klisjé hva analogier til hallusinogene rusmidler angår:
Se på disse stoffene som verktøy, f.eks. en hammer.
Hammeren kan brukes til så mangt, men for all enkelhets skyld ber jeg om at vi kan være enige om at den hovedsaklig fungerer best til sitt tiltenkte formål; å slå inn spiker.
Man dundrer ikke løs på hele veggen med all kraft uten mål og mening, men fokuserer heller på presise slag mot et forhåndsbestemt mål.
Å treffe spikeren på hodet, rett og slett.
Omtrent sånn syns jeg at hallusinogene rusmidler passer best til mitt bruk.
Et godt og effektivt verktøy som brukes når det er behov for det, istedenfor å bare trippe for å bli mest mulig føkka for det er så jævlig fett, selv om det også var fantastisk gøy og interessant med venner i begynnelsen.

At hallusinogene rusmidler plutselig har blitt en greie å mikrodosere på egenhånd er jeg i utgangspunktet småskeptisk til.
Jeg har ikke så mye greie på akkurat det der, men jeg ser for meg at dette fort kan bli en krykke å lene seg på istedenfor å stå på egne bein bare fordi det er trendy.
For all del, med et skikkelig opplegg rundt mikrodoseringen tror jeg så absolutt at dette kan ha noe for seg, men i dette tilfellet du presenterer syns jeg det bare virker som om du foreslår å mikrodosere for å mikrodosere.