View Single Post
Sitat av Etos Vis innlegg
Det er vanskelig å tro at noen angrer på utroskap, det er vel konsekvensen de angrer på og ikke handlingen? Det er jo et oppegående valg
Vis hele sitatet...
Er det mer vanskelig å tro på at folk angrer på det, enn at de angrer på andre kjipe ting de gjør? Jeg har aldri vært utro, men jeg har gjort mye annet dumt jeg angret på. Hvorfor er akkurat utroskap et mer oppegående valg enn andre ting man gjør?

Sitat av _abc_ Vis innlegg
En ting som nesten er like ille som utroskap er de som er utro, angrer og vet at de ikke vil fortsette å være utro men ønsker å fortsette forholdet men så forteller om sviket til sin partner for å lette sin egen dårlige samvittighet. Da ville det vel vært bedre å ikke vite? For selv om en person angrer, så gjør det jo ikke om på selve handlingen.
Vis hele sitatet...
Veldig uenig. For det første vil det trolig påvirke dynamikken i forholdet ganske mye at den ene holder dette skjult for den andre. Sjansen er stor for at det er mistanker ute og går om at noe blir fortiet, og generelt frynsete stemning. For det andre må det være helt hinsides kjipt om man oppdager det i mange år etterpå og så få vite at hele (sam)livet ditt har vært en løgn. Nope, har du fucket opp er det riktige å stå for det, så for det gå som det går.
Sist endret av *pi; 12. mars 2021 kl. 15:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.