View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Mulig vi snakket forbi hverandre. Kjenner ikke boken du nevner og ikke forfatter'n heller. Får se om den havner på listen. Er litt bakpå allerede mtp bøker som skal leses.


Det var vel også mest det at alle disse følelsene og bildene gjorde at folk valgte å gjøre grep, feks ditche en kamerat. Eller å føle seg ynkeliggjort. Da har jo følelsene og bildene i hodet skapt mye trøbbel vil jeg si. Og en kan vel ikke forvente at andre skal justere livet sitt for å tilpasse seg hva en bror føler eller tenker? Om en bror sliter må broren selv ta tak i det. For det er brorens eget problem, ikke alle rundt. Ikke venna hans eller søsteren.

Ja nei jeg skal ikke gjøre meg til dommer over hvem som trenger justering hos fagfolk, for det er jeg ikke kvalifisert til. Men jeg må si jeg reagerte kraftig når jeg leste de innleggene, og jeg klarer ikke skjønne eller forstå åssen familiemedlemmers sexliv blir et tema, jeg forstår faktisk ikke engang åssen det blir til noe mer enn max en strøtanke.

Men det kan naturligvis være at andre føler og tenker annerledes, hva vet vel jeg om det?

Om du trenger å få luftet ut aner jeg ikke, men om noen i tråden får så sterke og påtrengende seksualiserte bilder i hodet av nære familiemedlemmer, spesielt om det blir så omfattende at det påvirker livskvalitet eller påvirker hverdagen, så tenker jeg det kanskje ville vært en bra ting å få fått hjelp til å sortere slikt? Om det er et problem altså.
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev, jeg vet ikke, men undres. For at det er et problem for mange er åpenlyst om du googler problemstillingen, både på norsk og engelsk. Og det jeg fant var stort sett at ingen har noe med det, men at mange oppfordrer til å snakke med venn/venninne først, og at det ofte blei kleint etterhvert.

Klarte ikke finne noe relevant i forhold til uforpliktet sex dog, det jeg fant handlet om forelskelse.

Og jeg mente ikke hverken påtrengende eller veldig grafiske bilder, men mer som det jeg nevnte i forrige innlegg jeg svarte deg på. Sånne typiske kommentarer som mange gutter ofte gjør, og at noen reagerer annerledes når det er noen de har veldig nære relasjoner til så blir det kanskje annerledes?

Ikke vet jeg, men tenke det var verdt å lufte. Men jeg gir meg nå mens leken er god. Jeg tror nok jeg har en litt annen interesse enn de fleste som svarer i denne tråden og dermed kanskje blir litt off topic som de sier.

Jeg er sjeldent opptatt av å løse en problemstilling (i dette tilfelle hva som er greit i forhold til søsken og venner) og vil heller bare prøve å komme til bunns i hva mennesker mener om problemstillingen og hvorfor..

Så takk for svar å innspill, setter alltid pris på det
Sist endret av Kloakk; 11. mars 2021 kl. 19:36.