View Single Post
Sitat av Filkor Vis innlegg
Se for deg at det blir et stygt brudd der begge ender opp med å hate hverandre. Da blir det vanskelig for personen som både har en nær relasjon til søsteren sin og kompisen sin å fortsette med en like nær relasjon til begge.
Vis hele sitatet...
Det er helt klart et dilemma. Men det var ikke det Esteriko sa. Han sa at han ville ha kuttet kompisen, selv om det ikke var noen konflikt der han måtte velge. Grunnen var at han ville følt at kompisen nå dominerte ham og tok en slags alfarolle ved å ligge med søsteren hans. Det synes jeg vitner om litt utdaterte holdninger til familiens kvinner.

Esteriko kommer med flere scenarioer som ikke er sammenlignbart overhodet, men prøv å forstå hva h*n mener da?
Vis hele sitatet...
Jeg har da sagt fra første stund at jeg er helt enig med ham i de scenariene. Likevel blir jeg avkrevd forklaring på hvorfor jeg støtter seksuelt misbruk av sekstenåringer. Synes du det er rimelig? Har jeg skrevet noe som helst som antyder at jeg støtter det?

Jeg blir også beskyldt for å være naiv som tro at "livet er en regnbue" og at alle menn har edle hensikter ovenfor kvinner. Det gjør jeg ikke. Jeg har møtt min fair share av de som ikke har det. Jeg vet likevel at de fleste menn ikke er overgripere, så jeg antok ikke automatisk at det første scenarier med kompis+søster var en overgrepssituasjon. Hvis det var det så ville jeg selvsagt kuttet ut den kompisen anten det var søsteren min eller noen andre som var offeret. Var det oppklarende?
Sist endret av *pi; 11. mars 2021 kl. 12:44.