View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg

Esteriko: Jeg ville følt meg dominert av vennen min hvis han lå med søsteren min, og måtte kuttet vennskapet for å beholde følelsen av å være alfa.
*pi: Det høres ut som et tvilsomt kvinnesyn, du har ikke noe med hvem søsteren din ligger med.
Esteriko: Javel, så det er liksom greit at noen seksuelt utnytter søsteren din da!?!?
*pi: Nei. Sex er ikke synonymt utnytting.
Esteriko: Hvordan kan du forsvare at en voksen drittsekk av en mann på kynisk vis manipulerer en naiv seksteåring ved å late som han har følelser for henne bare for å få seg et ligg og får henne til å gråte?!?!!
*pi:

Jeg lar det være opp til andre å vurdere hvem som er mest spinnvill i argumentasjonen her.
Vis hele sitatet...
Nå må du gi deg da. Jeg skjønner godt hva du mener, men jeg skjønner også hva Esteriko prøver å formidle. Det ble flere eksempler med forskjellige scenarioer som ikke var sammenlignbart, men slik jeg tolker det er det kun fordi Esteriko prøver å få deg til å forstå hva han mener.

Selvfølgelig skal ikke brødre bestemme hvem søstrene sine skal ha sex med, men jeg hadde blitt lite glad selv om en kompis hadde blitt sammen med søsteren min. Fordi jeg vil kontrollere henne? Overhodet ikke. Fordi jeg kommer til å ende opp i et skikkelig dilemma om det blir slutt mellom dem? Så absolutt.

Se for deg at det blir et stygt brudd der begge ender opp med å hate hverandre. Da blir det vanskelig for personen som både har en nær relasjon til søsteren sin og kompisen sin å fortsette med en like nær relasjon til begge. Det samme gjelder om kjønnsrollene var snudd også. Hadde broren min blitt sammen med ei venninne av meg, så hadde jeg synes det var like kjipt av samme grunn som jeg skrev.

Esteriko kommer med flere scenarioer som ikke er sammenlignbart overhodet, men prøv å forstå hva h*n mener da? Det er lett å ty til andre eksempler når man ikke blir forstått, og i dette tilfelle så ble det forskjellige saker. Jeg ser uansett poenget.