Tråd: Baneheiasaken
View Single Post
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg har ikke fulgt nok med på saken til å danne meg en kvalifisert mening om den, men det er jo ikke noe godvilje i det du siterer. Tvert imot er det nøyaktig 40 minutter. Jentene ble altså antakelig drept mellom 19:00 og 20:00, og mellom 18:57 og 19:37 har han ikke brukt mobilen. Det er nøyaktig 40 minutter hvor han kan ha vært hvor som helst, og gjort hva som helst.

Nå vet jeg ikke hva han har forklart at han gjorde i den perioden, men han var tydeligvis kapabel til å svare på melding på 2 minutter (ref den første SMS-en), men brukte likevel nesten et kvarter på å svare på den andre, så han satt neppe på sofaen og stirret i veggen i alle fall.
Vis hele sitatet...
Heller ingen kvalifisert mening her, så mitt bidrag er mer åpen tenking i håp om at noen kan forklare meg dette med de tekniske bevisene:
Poenget er vel at basestasjonene han har sendt/mottatt meldingene. Mobilen har vært ute av dekningsområde slik jeg har forstått det, så det gir vel gjerningsmannen 25 minutter på seg. Tar man bort 7-8 minutt x2 (15-16 minutt) står man igjen med ca 10 minutter. På disse 10 minuttene skal altså Kristiansen ligge på lur, lokke til seg, voldta og drepe 1 barn, for så å true en annen om å gjøre det samme? Og kan man utelukke kontakt mellom ulike basestasjoner og således be(av)krefte at mobilen (om ikke gjerningspersonen selv) bevegde seg geografisk inn og ut av området (Baneheia) ved tilknytning til de forskjellige basestasjonene?

Edit: rotete forklart: hvor kan jeg lese om de tekniske bevisene i saken?
Sist endret av reklame; 23. februar 2021 kl. 00:21.