Tråd: Baneheiasaken
View Single Post
Sitat av Dough Vis innlegg
40 minutter her er vel med mye "godvilje"?
Retten mener at drapene skjedde en gang mellom klokken syv og åtte denne kvelden.

En utskrift fra Telenor viser at Viggo Kristiansen mottok en tekstmelding klokken 18.55, og at han sendte en melding klokken 18.57.

Den samme Telenor-utskriften viser at Kristiansen mottok en ny SMS klokken 19.24, og at han sendte en klokken 19.37. Videre foretok han en oppringing klokken 20.20.
Vis hele sitatet...
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke fulgt nok med på saken til å danne meg en kvalifisert mening om den, men det er jo ikke noe godvilje i det du siterer. Tvert imot er det nøyaktig 40 minutter. Jentene ble altså antakelig drept mellom 19:00 og 20:00, og mellom 18:57 og 19:37 har han ikke brukt mobilen. Det er nøyaktig 40 minutter hvor han kan ha vært hvor som helst, og gjort hva som helst.

Nå vet jeg ikke hva han har forklart at han gjorde i den perioden, men han var tydeligvis kapabel til å svare på melding på 2 minutter (ref den første SMS-en), men brukte likevel nesten et kvarter på å svare på den andre, så han satt neppe på sofaen og stirret i veggen i alle fall.