View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, så sitter jeg her da. Fant gleden i adhd preparater amf/vyv og ritalin. Går også på cipralex, som i og for seg er en farlig kombo med vyv.

Hatt det jævlig en del år, men bare siste året jeg har eksperimentert litt med rus. Også siste månen ca det har blitt problematisk.

Mistet min bestevenn gjennom 20år, brått og uventet i selvmord for noen mnd siden. Han var en av de få igjen, som jeg ikke hadde skjøvet bort pga angst og depresjon.

Er blitt litt likegyldig og tenker hva er vitsen å leve uten han, og sånne ting. Også hva jeg kunne jort for å forhindre det.

Så er problemet at jeg har begynt å regulere humøret med sentralstimulerende. Testet det en og annen gang før, men ikke sånn som nå.

La oss si jeg våkner en gang på ettermiddagen, så føles alt så ekstremt meningsløst. Jeg har slitt mye med angst, men nå er det mer kraftig depresjon. Ingenting gir mening.

I dag gikk det noen timer, så tok jeg meg noen kapsler ritalin. Merker det hjalp på livsgnisten, og motivasjonen til å skrive innlegget.

Men jeg er tro det eller ei, ganske opplyst når det gjelder rusmidler og sånn. Er veldig klar over at jeg bare forer problemet, og at det bare blir verre og verre.

Har hatt fri nå i noen uker, jobber turnus. Som har vert helt jævlig. Ligge i senga, eller ta noe oppkvikkende.

Heldigvis får jeg ikke mer vyvanse/elevanse av kilden så jeg vil tro er sterkere og varer jo i 12timer. Vert uten det i 1 uke.

Nå er det kun ritalin, som ikke gir så mye rus. Håper det betyr mindre negative konsekvenser også. Trenger råd til å være mest mulig normal til jobb på mandag, vil tro alt blir bedre med rutiner og sånn.

Sikkert noen som ler, «sliter med adhdpiller» og det forstår jeg godt. Mange som har det mye verre enn meg. Men ikke følt meg så fanget før av tabletter, og å regulere humøret kjemisk.

Ønsker tips (såklart slutte i morgen) er jo det beste, er blitt en pingle som ikke klarer å stå i mørket noen dager.

Lignende erfaringer? Tips ? For de som orket å lese hele stuke-innlegget.

Takk.