Tråd: Lgbtq+
View Single Post
Sitat av Antiex Vis innlegg
Nå refererte jeg til innlegget mitt om filer man "kjører" jfr. Heterofil,Homofil og pedofil.

Men om pedofili er en legning er jeg heller i tvil om. Men det er da MIN mening
Vis hele sitatet...
Hvorfor drar du inn pedofili i det hele tatt her når du ikke engang tror det er en legning? Så hva har det med homofili å gjøre? Om så pedofili hadde vært en legning så er det uansett helt bak mål å dra inn noe som utelukkende medfører overgrep og skade på andre og bunner i et maktforhold hvor en utnytter og en blir voldtatt (barn kan ikke samtykke, selv i tilfeller der de er groomet til å tillate overgrepet) , i en tråd som handler om voksne mennesker som tiltrekkes av, elsker og samtykker til hverandre.

Til deg trådstarter: Jeg har flere kompiser som er bi og homo, og han ene sleit fryktelig med grubling og forvirring over hvilken bås han tilhørte. Etter en periode hvor han hadde brukt lang tid på å skjønne at han var homo og begynt å date menn så så han plutselig ei søt jente og trodde han var hetero og holdt på en stund med det mindfucket. Han begynte å tvile på egen virkelighetsoppfattelse og det eksistensielle spørsmålet om hvem han var, men jeg husker han kom på besøk en dag så letta og tilfreds. Da fortalte han at han hadde sett en eller annen norsk kjendis stå frem som bi på TV og visstnok også fortalt om de samma tankene frem og tilbake om han var homo eller bi eller hetero eller forvirra, men han hadde sagt noe om at seksualitet og legning kan være flytende og at det ikke er viktig å kategorisere seg som det ene eller andre. Det er det du også må akseptere, du er den du er og kanskje du liker en mann og kanskje du liker en dame seinere. Kanskje du har perioder hvor du bare syntes menn er tiltrekkende og føler deg helt homo, men så kan du plutselig syntes damer er fine en periode igjen. Det er ikke viktig å låse seg fast i en boks, tillat deg å falle for den du faller eller tenne på den som tenner seg uavhengig av kjønn og ikke definer deg selv ut fra hvem du liker. Du er jo deg uansett og å være bi eller homo er like greit begge deler Jeg tror begrepet skeiv foretrekkes av de i andre enn hetero "filen" nettopp fordi det er vanskelig å plassere seg i en "fil" så du er ikke den eneste som sliter med det. Men gi slipp på filer og båser og å definere deg selv, man er i forandring hele livet

Det er forresten ikke noe i veien for å stå frem som homo for så å senere finne ut at du er bi, eller omvendt. De aller fleste i samfunnet i dag er klar over at tiltrekning kan være flytende og at disse båsene og filene ikke er noe viktig!
Sist endret av meitemark; 8. september 2022 kl. 11:40.