View Single Post
Sitat av Lars99 Vis innlegg
Haha, nå synes jeg du vrir litt på ordene mine her.

Jeg mener til forskjell for hva du tror, så er ikke disse dårlig lagd. Ikke til forskjell fra "dokumentarer" som du kaller de. YouTube videoen er også dokumentarer
Vis hele sitatet...

Om en film er bra eller dårlig laget er irrelevant. Det som betyr noe er dokumentasjonsgrunnlaget. Hvilke kilder blir brukt, hva består kildene av osv. En dokumentar kan være godt laget, men full av patos. En annen dokumentar kan være elendig laget, men faktuell. Den første fremstår best, men kun den siste er av nytteverdi.


Sitat av Lars99 Vis innlegg
Jeg sier de har viet livet sitt til å finne ut av dette, ikke at de livnærer seg på det. De har som regel en vanlig jobb og dedikere fritiden sin til det.

Og som sagt, de tjener ikke mye på dette, kun et par tusen dollar, og det er veldig lite med tanke på hvor mye tid og penger de har brukt på etterforskningen sin.
Vis hele sitatet...
De har jo uansett hvordan du vrir og vender på det en egeninteresse i å få bekreftet det de "forsker" på. Det ville jo vært forferdelig kjedelig å ha brukt så masse tid og penger, for så etter flere titalls år finne ut at alt sammen bare var tøys og tull likevel, slik de hadde blitt fortalt av skeptikerene.

Sitat av Lars99 Vis innlegg
Hvem er du til å si at romvesener er usannsynlig?
Vis hele sitatet...
Om romvesener er "usannsynlig" er et spørsmål om definisjon. Hva legger du i romvesener? Grønne menn? Veldig usannsynlig. At det finnes liv er derimot sannsynlig. Hvis du velger å bruke universets størrelse som argument for at det sannsynligvis finnes liv i rommet er det helt greit. Men da må du huske på at det samme argumentet tilsier at sannsynligheten for at de har funnet oss er tilsvarende liten.


Sitat av Lars99 Vis innlegg
Haha ja, jeg er 19år hence "Lars99" Og ja, faren min fortalte meg om det når jeg var liten, men det skjedde før jeg ble født. Vi diskuterte rundt romvesen, og han fortalte meg da denne historien.

Faer min har alltid satt fokus på ærlighet og hadde ikke lagt skjul på om han var beruset. Jeg spurte om han ikke hadde drukket en øl engang, og han sa nei.

Og jeg har i tillegg tatt opp denne historien med han i senere år, jeg spurte han om nettopp det, om det var sant, eller om det bare var noe han fant på for å underholde meg, men det var jo såklart sånt.

Du kjenner ikke faren min, jeg kjenner han veldig godt, og han er kjent for å være ærlig. På godt og på vondt.

Hvordan smakte maten?
"Den var ikke noe å skryte av akkurat" (Det er en snill måte å si at den var dårlig)

Ser jeg bra ut i denne kjolen?
"Nei"
Vis hele sitatet...
OK, så faren din er en ærlig fyr, og i følge deg nærmest ute av stand til å snakke usant. Grit nok. Jeg har møtt prester som helt alvorlig mener at de har møtt og sett Jesus. En kritthvit fyr med langt hår, på tross av at han opprinnelig var fra Midtøsten... Det finnes tusenvis av nordmenn som på tro og ære sier at de har blitt helbredet av Snåsamannen, uten at mannen har klart å gjennskape noe i et vitenskapsbasert forsøk. Det finnes tusenvis av mennesker i verden som helt oppriktig sier at de blir hentet opp i verdensrommet og har digg verdensrommsex med digge verdensrommenn på jevnlig basis.

Poenget er at folk stadig vekk ser og opplever ting som overhodet ikke har rot i virkeligheten. Tingene de beretter om har aldri skjedd, men det betyr ikke at de lyger. Det samme kan nok gjelde din far. Det finnes masse forskning på dette feltet, og om du er interessert er det bare å slå seg løs. Erfaringsmessig ønsker ikke folk som deler din tro og oppfatning å bli utfordret såpass mye i deres syn, så jeg har ikke tenkt å bruke spesielt mye tid på å prøve og overbevise deg.
Sist endret av Sjølvaste; 8. november 2018 kl. 16:42.