View Single Post
FemaleRookie
Trådstarter
61
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Det understreker vel egentlig poenget mitt, generalisere slike innlegg opp mot folk som ikke har høy utdanning og er mot innvandring.
Slike innlegg er diskvalifiserende fra debatten og rasistiske, selvfølgelig!
Vis hele sitatet...

Poenget mit er ikke å generalisere, men jeg kunne kanskje formulert innlegget mitt annerledes. Poenget mitt er at utsagn som det eksempelet jeg kom med, (i den grove karakteren) har jeg aldri sett blitt skrevet av noen som har en bachelorgrad. Det betyr ikke at det ikke finnes mennesker med bachelorgrad som også har slike holdninger. Jeg sier heller ikke at alle som skriver slike innlegg er folk som ikke har høy utdanning, for unntak vil alltid forekomme. Det kan heller spekuleres i om de som har gått "Livets harde skole" er overrepresentert når det kommer til slike grove ytringer.

Og i så fall hvorfor det er slik, er noe av poenget med denne debatten. Komme med forskjellige argument, se andres perspektiver, eller med andre ord, danne en merviten.

Sitat av bajjaz Vis innlegg
Det er da selvfølgelig den som lever i et område som bærer preg av innvandring som kan fortelle oss om konsekvensen!
Vis hele sitatet...
Nå synes jeg du er litt bombastisk her. Du hevder at det er selvfølgelig den som lever i et område som bærer preg av innvandringen og som kan fortelle oss om konsekvensen.

Vil det si at økonomier eller analytikere bosatt i en bygd med 100% etnisk norske som da regner på økonomiske kostnader av innvandring ikke kan fortelle oss noe om konsekvensen?

Vil det si at en mann som har tatt PhD i innvandring og rus ikke kan fortelle oss noe om konsekvensen?

Selv mener jeg at teori og praksis går hånd i hånd.

Sitat av bajjaz Vis innlegg
I Norge har det vært helt vanlig å dra til sjøs etter grunnskole på 7 eller 9 år, eller jobbe i familiens bedrift eller bondegård. Så det er faktisk veldig mange med lite utdanning i dette landet.
Vis hele sitatet...
Det er helt riktig. Samfunnet og kulturen har endret seg betraktelig de siste 50 årene. Det stilles høyere krav til kompetanse, ikke bare faglig kompetanse, men også sosial kompetanse, ift. skoleverket. Om dette er positivt eller negativt er en annen debatt.

Sitat av bajjaz Vis innlegg
Og kanskje på en eller annen måte et "offer" for innvandringen, noe jeg regner med at du ikke er selv, etter hvordan du omtaler temaet. Selv om du sikkert har lang utdanning.
Vis hele sitatet...
Her forstår jeg ikke helt hva du mener. Om jeg er et offer? Jeg ser ikke på meg selv som et offer, og skjønner ikke hvordan noen kan se på det selv som et offer for innvandringen.

Poenget med denne debatten var å sette fokus mot de som har gått "Livets harde skole" i forhold til holdninger og meningsdannelse, jf. startinnlegget mitt.
Sist endret av Amygdala91; 3. november 2015 kl. 20:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.