View Single Post
FemaleRookie
Trådstarter
61
Sitat av slashdot Vis innlegg
Eg lurer på om det er litt avmaktsfølelse hos mange, når det dei ser på som gode kjelder, blankt vert avvist som totalt verdilause. Kanskje burde ein vere meir pedagogisk, og forklare kvifor det faktisk er ei kjelde som ikkje seier noko?
Vis hele sitatet...
Det er et godt poeng. Jeg husker selv min ukritiske holdning til generell forskning og jeg plukket ivrig ut de søylene jeg synes så bra ut i forskningsrapporter uten å skjønne hvordan metode som var brukt. Begrep som kildekritikk, validitet og reliabilitet var totalt ukjent for meg før jeg hadde hatt metode & statistikk ift. studier.

Sitat av bajjaz Vis innlegg

Jeg har selv bodd på Grorud i mange år og vet at folk der er av forskjellig oppfatning når det kommer til innvandringsspørsmålet, og det å be meg skjære dem over samme kam passer vel ellers dårlig i en debatt hvor du har stilt deg på de med høy utdanning sin side.
Vis hele sitatet...
Det synes jeg ikke var pent sagt av deg. Jeg har aldri sagt at jeg har stilt meg på side med de som har høy utdanning. Kanskje du misforstod poenget mitt med det forrige innlegget? Jeg spør hvordan man definerer kunnskap, ift. erfaringsbasert kunnskap (en person som har bodd i Groruddalen) eller feks. teoretisk kunnskap (en person som har master i sosialantropologi, eller bare generell sterk teoretisk interesse for emnet). Jeg sier aldri at det ene er bedre enn det andre. Og ord og uttrykk som "alle og aldri", bruker jeg svært sjeldent, da det alltid finnes unntak.
Sist endret av Amygdala91; 3. november 2015 kl. 19:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.