View Single Post
FemaleRookie
Trådstarter
61
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Har dere spurt dere selv om hvem som får de dårlige erfaringene med innvandringen?
Hvem det er som får boligområdene drastisk endret, eller hvem det er som ikke har råd til å flytte til en god skole for barna?
Hvem det er som har havnet bak den tredje verden i køen på NAV, eller helsevesenet?
Vis hele sitatet...
Så du hevder at de som får boligområdene drastisk endret og ikke kan flytte på en god skole for barna har dårlige erfaringer med innvandringen? Har du kilder å vise til, eller er dette bare tomme påstander? Det ble nylig gitt ut en bok angående innvandringsdebatten med fokus på Grorud. Grorud er et boligområde som er drastisk endret. Betyr det at de menneskene som bor der har dårlige erfaringer med innvandrere? Nå var i grunn ikke hovedtemaet innvandring generelt, men en debatt angående folks holdninger og meningsdannelse.

Sitat av bajjaz Vis innlegg
De med liten eller ingen utdanning, eller dårlig helse!
Eller rasister som de også blir kalt.
Vis hele sitatet...
De blir ofte kalt rasister, grunnet sitt syn til innvandring. Og vet du hva? Det hender stadig at jeg leser kommentarer som feks. ".. Send de svarte apene hjem til jungelen sin og steng grensene nå er dere helt gærne..?", og når jeg leser slike kommentarer forstår jeg hvorfor de blir kalt rasister. Dessverre er ikke VG og DB flinke nok til å luke ut usaklige debattanter. Dessverre blir også rasismekortet trukket til generell skeptisk til innvandring, og det, det er ikke greit.

Sitat av bajjaz Vis innlegg
Hvem vet mest om innvandring?
Bussjåføren som jobber og bor i et innvandrertett område?
Eller en respektert doktor i kjemi, bosatt i et område helt uten innvandrere utenom en og annen høyt utdannet og godt integrert?
Vis hele sitatet...
Det kommer helt an på hvordan du definerer kunnskap i forhold til å vite mest om innvandring. Snakker du om erfaringsmessig kunnskap? Teoretisk kunnskap? Eller praktisk kunnskap? Er det en person med mange utenlandske venner? Eller er det en person som nylig har skrevet masteroppgave i sosialantropologi?


Sitat av bajjaz Vis innlegg
Og er dere mobberne her inne noe bedre?
Vis hele sitatet...
Mobbing er ikke greit uansett hvilke tema, grupperinger, eller mennesker det skulle gjelde.
Sist endret av Amygdala91; 3. november 2015 kl. 18:12.