View Single Post
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
321
Jeg har lett etter det samme selv. Terence Mckenna er en av de få menneskene jeg ikke har møtt men allikevel føler et dypt savn til. Dennis Mckenna klarer ikke å fylle tomrommet. Han virker å være for fanget av vitenskapen og sirkuset rundt det. Han tør ikke sprenge grenser på samme måte som sin bror. Noe som er interessant er at Terence Mckenna måtte hjelpe Dennis på sine første shroomtrips, fordi Dennis ble helt el fucko (psykotisk). Haha.

Vil du bidra til legalisering av psykedelia, sjekk ut emmasofia.org. Jeg var og hørte på dem på Samfundet (Trondheim) for noen måneder siden. Det ble altfor glorifisert for min smak, men heller en politikk i dems retning enn det som allerede er.

Finner du noen Terence Mckenna alike, si i fra. Det nærmeste jeg har kommet hans syn på verden er Robert Anton Wilson og Aleister Crowley. Og.. noen sier jo Robert Anton Wilson er en fin blandings av Terence Mckenna og Aleister Crowley. Det vanskelige med Aleister Crowley er den måten han formidler tankegodset sitt. Krever endel studier/trening, men verdt det.

Ellers har man jo boken Chaos, Creativity, and Cosmic Consciousness der Rupert Sheldrake og Ralph Abraham er med. Interessante folk det også, som tør sprenge grenser og undre seg. Ikke minst videreformidle sine tanker til oss andre.

Edit: Huff, jeg rota meg litt bort. Dennis Mckenna er det nærmeste du kommer Terence Mckenna i dag. Sjekk ut http://brotherhoodofthescreamingabyss.com/
Sist endret av bipbapbop; 30. oktober 2015 kl. 09:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.