View Single Post
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Nah, skulle ikke tro type har så mye å si egentlig. Skaff deg riktig tykkelse, så er mye gjort. Men, noen steder du kan prøve:
Båtforretninger selger ankerkjetting; det er gjerne saker av god kvalitet - brukes vel helst syrefast stål av type N-316 til slikt, dat be da real shit. Og rustfritt, som er en fordel siden den skal ut i vær og vind. Siden båtfolket helst skal ha litt lengde på kjettingen sin, så er det slett ikke utenkelig at båtforretningen har en kort stump liggende som ikke kan brukes til noen ting - den kan du kanskje prøve å få til litt nedsatt pris.
Et annet sted er byggeplasser og andre steder du treffer entrepenører eller folk som driver med tungtransport. Gravemaskiner, betongelementer og denslags sikres gjerne med grov kjetting, og av og til ryker ei lenke. Da er det kanskje også mulig å få seg en liten bit.
Jeg vet at du finner kjetting i vanlige jernvarehandler, men det koster nok en del pr. meter. Men, du trenger jo ikke lange bitem, da.
Ellers kan du jo gå på tur og se hva du finner - kjettingen min fant jeg ubevoktet på kaia en sen nattetime. Den dag i dag vet jeg ikke helt hvordan jeg fikk med meg greia hjem - den var betydelig lenger da jeg fant den - men det er jo utrolig hva man får til i fylla.

Beklager, men jeg har ikke særlig oversikt over kjettingmarkedet...
Vis hele sitatet...
sweet! da skal jeg på kjettingjakt!