View Single Post
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Skal gå til innkjøp av kjetting og hengelås til et bur i kjellerboden og ny sykkellås.

Noen som kan anbefale billige kjettinger/hengelåser/sykkellåser som ikke kan klippes?

Hvilke kjettinger/hengelåser/sykkellåser bruker du i dag?
Vis hele sitatet...
På sykkelen min har jeg en Abloy 350 jeg kibba da jeg var i hæren og et stykke ankerkjetting jeg fant på kaia, men det er kanskje litt overkill? Det utroligste kan klippes hvis du bare har stor nok boltekutter. Min anbefaling er først og fremst å se etter hvor store saker du kan feste på disse tingene - kjellerboder er for eksempel ofte utstyrt med små fester hvor du knapt kan henge en Abus 65/50, og jevnt over er selve døra til boden det svakeste leddet i konstruksjonen. Hva sykkellås angår, så blir det et spørsmål om hvor mye du gidder å bære og hvor mye du vil betale. Styr unna kodelåser, de er notorisk trivielle å åpne for hånd!

En sykkellås er uansett mest ment som en høflig oppfordring til tyver om å velge en annen sykkel, de hjelper deg fint lite - selv ikke med det utstyret jeg drasser rundt på; kan de ikke stjele sykkelen din, så punkterer de dekka bare på faen.