View Single Post
Sitat av bronsky Vis innlegg
Jeg vil ikke virke kjip eller teit, for jeg har ikke prøvd dette selv, MEN:
Er det ikke litt naivt å tro at du vet mer om realiteten av universet etter en trip, med tanke på at denne opplevelsen er basert på at du altererer hjernens opprinnelige virkemåte og kjemikaliesammensetning?
Vis hele sitatet...
Ikke for å starte noe stor diskusjon rundt dette fenomenet.

Men hjerneforskere mener at kroppen blir spammet med opp til 2 Billioner impulser i sekundet, å vi oppfatter to tusen av dem.

Impulsene vi klarer å prossesere er impulsene som skaper vårt realitets aspekt, eller syn på verden om du vil.

Da er det jo tydelig at det er en hel del vi går glipp av.

LSD og andre psykadeliske stoffer har den egenskapen, at de kan åpne å lukke forskellige motakere i hjernen vår, dette er det som skaper "hallusinasjoner"

Det er tidligere sagt at vi bruker 10% av vår hjernekapassitet? (Noe rundt det tallet hvertfall)

Å en enkel forklaring til dette er at disse 10% er vår realitetsoppfattning.
Hjernen er en mekanisme som sorterer og kattegoriserer ut masse detaljer, og detaljer av detaljene for å skape vårt realitetsaspekt, som igjen gjør mennesker til mennesker.

Mennesker som har vært på tyngere psykadelsike trippz, hevder å ha opplevd noe som kalles "Hyper Realitet" rett å slett at den realiteten de besøkte, var mer virkelig en realiteten som er den vi oppfatter uten hjelpemiddler.

Så jeg vil ikke påstå at det er naivt, hvertfall ikke mer naivt en andre livs og religions filosofier/teorier

Jeg vil anbefale det å søke etter en bok som heter The Spirit Molecule skrevet av Dr. Rick Strassman, der han forsket på stoffet DMT ( Dimethyltriptamine )

Som skal være en av verdens om ikke verdens mest potente hallisunagen.


Må beklage evt skriveleifer, men dyslektsi å mangel på rettskrivingsprog er en dårlig coctail.
Sist endret av Oldwise123; 25. juni 2009 kl. 18:23.