Tråd: Islamhetsen
View Single Post
Sitat av Islams-lære Vis innlegg
For å sitere fra koranen: «… Den som dreper et menneske, med mindre det er for mord (på et annet menneske) eller straff for forbrytelse, skal anses som hadde han drept hele menneskeheten. Den som redder et menneske, skal anses som hadde han reddet hele menneskeheten.» [Koranen 5:32]
Vis hele sitatet...
Er det ikke her snakk om muslimer som dreper andre muslimer? Du glemmer vel å nevne at det er andre normer når det gjelder dreping av ikke-muslimer?

Sitat av Islams-lære Vis innlegg
Tilbake til hva islam står for. Det hadde overrasket dere om dere hadde visst at det ideelle samfunnet beskrevet i Islam er den vi har her i Norge. Demokrati, ytringsfrihet, religionsfrihet, respekt av kvinnen og toleranse.
Vis hele sitatet...
Da gleder jeg meg til å omsider kunne møte muslimske jenter ute på byen i Oslo utover natta neste helg, som bare er ute og fester, slår ut håret og har det gøy sammen med norske gutter, og at jeg ikke bare treffer muslimske guttegjenger som ikke tåler å bli sett på et sekund før det blir ypping til bråk. Eller?

Sitat av Islams-lære Vis innlegg
For eksempel voldtektsmenn har ingen kulturtilhørighet, de har ingen religion, de tilhører kun én gruppe og det er kriminelle drittsekker. Det er deres individ, deres mentalitet og deres individuelle oppdragelse det er noe i veien med. De er ingen representanter for kulturer.
Vis hele sitatet...
Dette sier alle muslimer på forespørsel ja, og det er jo bra. De fleste fortsetter derimot gjerne med at norske kvinner godt kunne kle seg mindre seksuelt utfordrende og drikke mindre så de har mer kontroll, dermed blir det færre voldtekter. Fail.

Jeg er enig at man kan påpeke feil i religioner som Islam, uten å ha rasistiske motiver. Det er ytringsfriheten. Men er det så jævla viktig å påpeke feil i eldgammel tro?
Vis hele sitatet...
Når feilene fortsatt har konsekvenser for folk idag, så er det ikke snakk om eldgammel tro, men hvilken tro man lever under idag, og hvilken tro man tvinger andre til å underkaste seg direkte eller indirekte. Kjønnslemlestelse er jo noe som praktiseres idag, og det er en skikk som sannelig er gammel nok. Skal vi da la være å kritisere slike grove krenkelser på forsvarsløse menneskers integritet?