Tråd: Islamhetsen
View Single Post
Sitat av Islams-lære Vis innlegg
Først og fremst vil jeg rette ut min dypeste medfølelse med alle ofre og deres pårørende i den grusomme hendelsen.

For å sitere fra koranen: «… Den som dreper et menneske, med mindre det er for mord (på et annet menneske) eller straff for forbrytelse, skal anses som hadde han drept hele menneskeheten. Den som redder et menneske, skal anses som hadde han reddet hele menneskeheten.» [Koranen 5:32]


(Ikke ment som misjonering men dekke kunnskapsbehovet)

Islam tar avstand fra terror, uavhengig av den religiøse bakgrunn gjerningsmannen måtte ha. Jeg oppfordrer alle religiøse og ikke-religiøse grupper og enkeltindivider om å stå sammen og støtte hverandre i sorgen på en dag som dette.

Tilbake til hva islam står for. Det hadde overrasket dere om dere hadde visst at det ideelle samfunnet beskrevet i Islam er den vi har her i Norge. Demokrati, ytringsfrihet, religionsfrihet, respekt av kvinnen og toleranse.
Mange vil hevde at islam ikke kommer godt ut i media, hva skal innvandrere tenke da om vestlig kultur når de leser om f. eks Fritzl? Eller han andre sadisten i England? Eller barneovergrepene rundt om i landet? Uten at Norge hører om det. Skal jeg generalisere så kan det bli et stygt bilde av vesten. Islam er ikke hva terroristene har skapt det til.

Poenget er at så lenge vi lever med pekefingermentaliteten istedenfor å tilpasse oss til hverandres kulturer og levesett, vil aldri toleransen øke. Vi er ikke like. Vi vil aldri være like, men vi kan lære av hverandres styrke og svakhet. Det er en vei i riktig retning når det gjelder integrering. Vi trenger ikke å akseptere hverandre pga tro. Kan man ikke respektere hverandre som individer?

Jeg er stolt av arbeidsinnvandrerne som kom på slutten av 60-tallet. De har gjort det godt for seg gjennom hard arbeid. Når det gjelder min oppvekst er jeg født og oppvokst i landet, som har skapt den tryggheten og mulighetene jeg har hatt gjennom oppveksten.. Ta dere tur til UiO - medisinsk fakultet blant andre, så vil dere se at vi har mange flinke og ressurssterke muslimer.

Jeg generaliserer ingen gruppe og mener at terrorister/voldteksmenn ikke er representanter for noen kultur eller bakgrunn. Det eneste de har til felles er at de er drittsekker og trenger hjelp. Jeg ser det ikke på som et kulturelt eller genetisk problem, men individuelt.
For eksempel voldtektsmenn har ingen kulturtilhørighet, de har ingen religion, de tilhører kun én gruppe og det er kriminelle drittsekker. Det er deres individ, deres mentalitet og deres individuelle oppdragelse det er noe i veien med. De er ingen representanter for kulturer.

Jeg beklager hvis innlegget ble for langt eller virket som misjonering, men jeg vil avslutte med å si at jeg er stolt av å være en del av dette samfunnet, jeg har knyttet mange sterke bånd med etnisk nordmann som jeg har svært god inntrykk av som varme og inkluderende mennesker, som har tilrettelagt enklere med integrering enn segregering fra samfunnet. Mer åpenhet og demokrati er rette veien å gå for vellykket integrering.
Vis hele sitatet...
Nå er vel ikke kuffar menneske men blir kalt aper og griser i koranen så jeg er ikke videre imponert.