Tråd: Islamhetsen
View Single Post
Sitat av Ivar Vis innlegg
Jeg har ingen verdens ting imot kritikk mot Islam, men kritikk skal begrunnes saklig og med korrekte faktaer. (...) Eneste du kan gjøre er å trakassere oss, fornærme (sorry, jeg mener kritisere) vår tro, fortelle oss hvor dum vår religion er o.s.v.
Vis hele sitatet...
Du sier i mot deg selv rimelig tydelig her. Det er jo åpenbart at du tar deg nær av religiøs kritikk og tvert i mot har ganske mye i mot denslags. Men, akkurat som du ikke kan forlange å få dine politiske overbevisninger fritatt for kritikk, kommer du heller ikke til å få dine religiøse overbevisninger fritatt fra kritikk. Og det gjelder uansett om du er kristen, muslim, jøde, hindu eller hva som helst annet.

Sitat av Ivar Vis innlegg
Hva Quranen ber muslimer om og gjøre (Ikke at det du sier stemmer med quranen, men la oss si at det stemte)
Vis hele sitatet...
Det han sier er i praksis korrekt. Koranen fordømmer homofili, og Koranen beskriver at Allahs brutale drap av innbyggerne i Sodoma og Gomorra er eksplisitt knyttet opp mot homoseksuelle handlinger. Koranen befaler også at slike handlinger skal straffes, men forteller ikke akkurat hva denne straffen skal være. Hadith beskriver derimot minst to steder at Muhammed befaler dødsstraff for homofili, og det har også blitt utstedt en rekke fatwaer som befaler dødsstraff for homofili.

Det er en vanlig tolkning fra Hadith at apostasi fra islam skal straffes med døden. Apostasi (frafall) inkluderer, gjennom islamsk lov, en rekke ting som å miste troen på islam, konvertere til en annen religion, fornekte Guds eksistens, fornekte profetene, avgudsdyrkelse, å gjøre narr av Gud eller profetene, fornekte sharia, og å tillate handlinger som forbys i følge sharia.

Sitat av Ivar Vis innlegg
6.8mrd mennesker i verden. ca. 30% er kristene, 20% muslimer, 10-20% Buddhister, 14% Hinduister.

Ut ifra denne wikisiden, så skal omlag 68-90% av verdens befolkning falle under de fem store. Hvorfor skal da den resterende 10%-32% bestemme om menneskers tro.
Vis hele sitatet...
Hvem forsøker å bestemme? Ingen her – andre enn deg selv – har argumentert mot religionsfriheten. Men du kan ikke ta fra oss retten til å kritisere og avsløre irrasjonaliteten livssynet deres bygger på. Når dette livssynet er fundamentalt umoralsk og/eller på noen måte angår andre mennesker så vil retten til å kritisere blir tatt i bruk på det kraftigste.

Sitat av Ivar Vis innlegg
Den dag det er ateister/ikke-guds-troende i flertall her i verden kan jeg forstå at diskusjoner som å "kritisere" andre religioner kan oppstå på en litt frekk måte, men når ateister er i et så stort mindretall (1/5 av verdens befolkning er ateister/agnostikere o.l.). Bare muslimer er i større flertall enn denne gruppen, kristne utgjør det dobbelte.
Vis hele sitatet...
Bare majoriteten skal få kritisere? Hva slags fascisme er det du forfekter egentlig? Dette er et godt eksempel på hva slags forkasteligheter denne form for selvopphøyende religion som du selv omfavner medfører.

Sitat av Ivar Vis innlegg
En fin artikkel; http://www.dagbladet.no/2010/04/23/n...gene/11420555/ (Skjønner ikke hvorfor DB kategoriserer en anti-kristen krenker under nyheter->karikatur->utenriks->mm-tegningene, menmen.

Hvertfall, der står det om en kar som "bruker sin rett til ytring" og bokstavligtalt trakasserer religiøse folk, selv mener jeg han fikk sin rette straff. Mange vil si det han gjør er kjempeflott.
Vis hele sitatet...
Ja, det han gjør er kjempeflott. At han får straff for å ytre seg mot religion er et hån mot menneskerettighetene. Når du først beskytter religiøses rett til å konvertere andre og i neste åndedrag nekter ateister det samme, mens du insisterer på at ateisme er en likeverdig religiøs overbevisning, viser det hva slags horribelt, umoralsk og navlebeskuende syn du har på verden.

Sitat av Ivar Vis innlegg
La folk tro på det de vil, om jeg vil tro på en sokk og at jeg kommer til sokkeparadiset når jeg gjør, så er det faen meg mitt valg. Da trenger jeg ikke hundre pappskaller som gjør narr av min sokk.
Vis hele sitatet...
Hvis du vil tro på en sokk, så skal du få gjøre det. Hvis du forlanger å forbli ukritisert får du lage ditt eget sokketaliban og starte en egen bananstat.