View Single Post
Sitat av Lyd-Same Vis innlegg
Elvanse er XR. hvilken dose?

Greia med elvanse og andre XR.
Hvorfor de må innkjøres og faste doser må opprettsholdes, nettopp fordi de er såpas mye sterkere/varer lengre.
Når du ikke lar kroppen venne seg til dette, siden du prøver å ikke ta hver dag så ødelegger du for kroppens innvending til medisinen.
Du når ikke å bli vandt, noe som resulterer i at du får ikke til å spise og du får ikke til å sove når du skal.
Med XR medisin må du ha bygget opp en toleranse for å fungere som et normalt menneske.
Uten toleranse så fungerer XR litt for mye, men etter par dager på så jevner det ut og du holder deg på det nivået.

Du legger litt mye press på deg selv da, du har droppet ut av skole og har ingenting?
Bor ikke du i norge da? hva mer trenger du egentlig?
Sjela di droppet ned i Norge, tenk litt på det.

Vet du, i det hele tatt hva du vil gjøre med livet ditt?
Hvis du ikke vet, hva stresser du med?
Hvis du vet hva du vil så må du nesten bare sette ene foten foran den andre å ta ett skritt om gangen.
Om det tar deg 5, 10 eller 20år, hvem bryr seg?
Det er ditt liv og til syvende og sist så er det bare du som kan gi det verdi.

Jeg er eldre enn deg og er i samme situasjon, jeg har ingenting jeg er fornøyd med.
Jeg har skole, fagbrev og flere år som yrkesutøver, men i feil yrke, jeg hater utdanningen jeg tok.
Jeg er ikke i jobb i dag på grunn av dette, jeg har valgt å kaste hele utdanningen min å starte på nytt.
Det er 10 år rett i dass det, men det gjør ikke noe for jeg har iallefall 50 igjen.

ninja edit
Vis hele sitatet...
Herrigud jeg mente jo ikke at jeg har ingenting som i noe så negativt. Tror det er mye misforståelse her. Kan lett skje over tekst. Jeg er kjempe heldig. Jeg mente bare at jeg ikke har noe å gjøre på som jeg må komme meg til osv.

Og yeaaaa det gir mening at jeg likte attentin mye bedre da. Damn. Må få snakket med psykiater. Legen sa ihvertfall at han selv ikke kan gjøre noe med en psykiater kan.

Og om jeg har mål for fremtiden? Nop. Ikke spesifikke. Er en veldig go with the flow person. En drømmer, free spirit, eller hva du nå måtte si. Jeg tar ett skritt av gangen. Jeg har også andre psykiske lidelser som har holdt meg veldig tilbake. Men har ihvertfall funnet ut av hva det er så nå er det mye lettere å jobbe med det og forstå megselv. Mitt mål nå er å komme meg til aktivitetssenter og eksponere meg i sosiale situasjoner siden jeg sliter med det. Jeg vet at jeg må hjelpe megselv. Grunnen til at jeg skrev dette innlegget er fordi jeg bare vil ha tips på hvordan jeg kan gjøre det lettere å komme seg opp og få bevegd meg, etc. En ting jeg prøver på er å gå tur selvom jeg ikke vil. Smårydde litt hele tiden, når jeg ser noe. Men kan lett utsette og i underbevisstheten gi unnskyldninger til å utsette ting jeg burde. Jeg vil bare ha tips og råd. Thats all

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Elvanse kan anses som en form for XR, men vanligvis så refereres det da til tabletter med modifisert frigjørelse/utslipp av virkestoffet, når det kommer til Elvanse så har de koblet lysin på selve deksamfetamin slik at det blir ett nytt stoff. For at det skal virke så må det gjennom en prosess i kroppen som aktiverer det, dette forhindrer misbruk til en viss grad siden man ikke kan skyte/sniffe det med noe særlig godt resultat. Resultatet av dette gjør at effekten blir mer langsom enn ved bruk av Attentin(vanlig deksamfetamin), så jeg tror det er innafor å kalle Elvanse for XR.

Noen liker det, andre ikke. Jeg foretrekker selv Attentin, men de jævlene på DPS bare fucker med meg hele tiden, har prøve å få hente ut elvansen min i snart to måneder uten at dem er villige. De maser om urinprøver og bla bla bla, men det blir ALDRI noe av det. Alt dette pga jeg kranglet med psykologen der, hun Misliker meg noe jævlig, det går forsåbket begge veier, men trist at det skal gå ut over medisinene mine.
Vis hele sitatet...
Takk for svar håper at du kan få attentin på en eller annen måte. De skal være vanskelig avogtil vettdu. Må følge alle de A4 reglene til punkt å prikke. Vet ikke om du har allerede gjort det men bare fortell hvordan de hjelper deg best.
Sist endret av SnakkerOmSola; 15. desember 2023 kl. 03:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.