View Single Post
Sitat av danmann Vis innlegg
beklager, ser jeg slettet en viktig setning, og prøvde å endre innlegget men gikk ikke ann? edit: er ny, ser det ikke går ann etter 15 min.

Det er snakk om en treroms! Det vil si at vi skal ikke bo der alle sammen, jeg har snakket med/forhørt meg med enkeltpersoner, om de er interessert. så jeg skal bare bo med 1 annen.

Utgiftene mine er 8,6k + strøm. lånet mitt er på 4500kr. Ingen er villig å betale 4100kr, som er fellesutgiften min.




Mange gode svar, gjorde en stor feil i første innlegg da man ikke kunne endre etter 5 minutter. men det er akkurat dette svaret her jeg ser etter, og dette mente 2 andre bekjente av meg også. virker som de nekter å godta at en annen har kommet seg ut på markedet.

Dette gjaldt kjæresten min og. Hun vil jo se hvordan det er å bo med meg først, før vi kjøper sammen. Ga hun tilbudet om å kjøpe seg inn når hun føler for det, men da virker det som om det er krise at leien hun evt betaler før hun kjøper seg inn går tapt.

Igjen, håper dette ga klarhet til alle. Admin må gjerne la meg rette første innlegg.
Vis hele sitatet...
Men hvis utgiftene dine er 8600, hvorfor vil du da ta 5000 i leie av kamerater? Hvorfor ønsker du å tjene penger på kamerater?

Jeg hadde tatt 3500 i leie. 8600,- + 2000 i internett og strøm = 10600. Dere er tre stk (inkludert deg) som skal bo der, og 10600 delt på tre blir 3500ish. Jeg ser på det som fair; du får fordelen av å hjelpe ut kompiser og leie ut til folk du stoler på, mens kompisene dine får en rimelig leilighet der de strengt tatt må bo med eieren som alltid kommer til å ha det siste ordet i diskusjoner.

Når det kommer til damen din er det nesten du som må avgjøre hva som er riktig. Det er såpass mye som spiller inn at det nok er du som vet best. Men sett at jeg hadde vært en av dine kompiser som skal leie der, så ville jeg personlig aldri giddet å bo sammen med et par. Det er jo selve definisjonen av å være femte hjul på vognen.
Sist endret av Sjølvaste; 26. februar 2019 kl. 03:15.