View Single Post
Trådstarter
6
beklager, ser jeg slettet en viktig setning, og prøvde å endre innlegget men gikk ikke ann? edit: er ny, ser det ikke går ann etter 15 min.

Det er snakk om en treroms! Det vil si at vi skal ikke bo der alle sammen, jeg har snakket med/forhørt meg med enkeltpersoner, om de er interessert. så jeg skal bare bo med 1 annen.

Utgiftene mine er 8,6k + strøm. lånet mitt er på 4500kr. Ingen er villig å betale 4100kr, som er fellesutgiften min.

Sitat av Lo-Down Vis innlegg
Vanskelig å si, trådstarter. Men jeg har faktisk vært i samme situasjon selv; bare at dama var veldig positiv til det. Mye mulig fordi jeg bare ga henne en ubetydelig sum hun kunne betale, da jeg klarer meg fint på egenhånd.

Men ja, kompisene mine som tidligere ville leie sammen med meg, ble plutselig ikke så gira lenger da jeg ordnet leilighet. Sånn som deg så begynte jeg jo å lure på hvorfor.

Det jeg kom fram til (kall meg gjerne negativ eller paranoid, samme hva) er at folk flest ikke liker at andre blir mer vellykket enn en selv? Hvis de bor hos deg i et par år, så har de jo "egentlig" hjulpet deg å betale ned lånet. Og det er nok den tanken der som skremmer de bort. For når lånet er nedbetalt, hva sitter de igjen med? Ingenting, egentlig. Mens du sitter igjen med en god investering!

Kan hende det bare er jeg som har dårlige kompiser da, ikke vet jeg. Men jeg har merket dette med mange folk jeg har kjent opp igjennom åra. Du kjøper deg en fin bil og venner/bekjente VET at den er ny og ser jo åpenbart at den er ny. Istedenfor å si "wow, fet bil du har ordna deg!" så sier de kanskje ingenting. Fordi har man ikke en fet bil selv, så blir man kanskje litt misunnelig på en som har ordna seg det. Ikke alle er sånn så klart, men jeg har som sagt møtt et par.
Vis hele sitatet...

Mange gode svar, gjorde en stor feil i første innlegg da man ikke kunne endre etter 5 minutter. men det er akkurat dette svaret her jeg ser etter, og dette mente 2 andre bekjente av meg også. virker som de nekter å godta at en annen har kommet seg ut på markedet.

Dette gjaldt kjæresten min og. Hun vil jo se hvordan det er å bo med meg først, før vi kjøper sammen. Ga hun tilbudet om å kjøpe seg inn når hun føler for det, men da virker det som om det er krise at leien hun evt betaler før hun kjøper seg inn går tapt.

Igjen, håper dette ga klarhet til alle. Admin må gjerne la meg rette første innlegg.
Sist endret av danmann; 26. februar 2019 kl. 01:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.