View Single Post
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
For det første ønsker jo tydeligvis TS å tjene på kompisene og damen(!) sin. De skal altså betale både hele huslånet hans, pluss ganske mye mer. Det er ikke akkurat hyggelig gjort mot kameratene sine.

For det andre, så er det sikkert kjipt for de som leier der å måtte bo sammen med den som eier huset. Gruppedynamikken vil alltid være slik at det er TS som har "siste ordet", fordi det er jo tross alt hans hus. Hvis alle leier av en ukjent tredjepart vil alle være likestilt.

Så, det at kompisene til TS for alltid vil være underdanig fordi det er TS som skal eie huset - kombinert med at de betaler for absolutt alt + en god del mer er to (relativt gode) grunner til at dette er en veldig dårlig deal for alle andre enn TS.
Vis hele sitatet...
Det her har jo mer å gjøre med lånet og banken fremfor kompiser, de kan få en sofa hos meg gratis, skal de leie må de betale for seg. Men hilser gjerne på deg på byen engang, trivelig kar som aldri har noe i mot å bo gratis

Uten den ekstra inntekten kan du banne på, med mindre man tjener noen mill i året at banken sier enten nei dette lånet får du ikke eller dette har ikke du råd til vi kommer og tvangsinnkrever huset ditt.

Når jeg var ferdig med å skrive denne innså jeg at sannsyneligheten for at det faktisk er et lovlig utleieobjekt men bare et rom innenfor de samme 4 veggene så hadde jeg nok fremdeles tatt betaling av kompisene og heller delt utgiftene med dama. Men jeg ville aldri spurt om engang å få bo gratis hos kompiser. Men jækla jovial type da, det skal du ha