View Single Post
Rart nå rjeg kjøpte så hadde jeg flere kompiser som vil leie av meg.... null stress

men vil du lage et kollektiv elelr er det bare 1 av de som skal flytte inn, skjønte ikke det jeg.

Men kompisene er vel kanskje redd for at de en måned skal ha dårlig råd og ikke klare leien og at det kan bli dårlig stemmning, eller at du skal være huseieren fra helvete og ikke tillate noen av deres greier.

Når det kommer til kjæreste så er de tjo kanskje ikke så rart. Hun bor hos deg nå men har samtidig ett sted å stikke av hvis det skulle bli dårligs stmemning eller hun trenger litt tid for seg selv. Tok et år før min kjæreste flyttet inn etter at jeg kjøpte eget sted. Man må bli klar for det.

En mulighet er jo at du kjøper og kjæreste betaler halvparten av lånesummen i leie og dere setter opp at dette er hennes måte og kjøpe seg inn i i leillighet/hus på. Dette blir jo da ett problem hvis dere flytter fra hverandre.

Ellers så er det jo bare og prøve å overbevise dem om at dette blir kult og være en ålreit huseier.