View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Problemet er jo ikkje mangel på kunnskap, men mangel på kritisk sans...
Grip tak i det du veit, finn motførestillinger, og les.
Vis hele sitatet...
Har du noe givende jeg kunne lest, da?

Sitat av mafoes Vis innlegg
Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette, kan ikke så alt for mye om dette. Er 17 år og lærevillig, så fint om de som har et stort behov om å jakte meg ned i grava holder seg litt saklige og heller forklarer meg på en hyggelig måte at jeg ikke snakker ren fakta.

Hva vet vi egentlig om kristendommen? Er den basert på en evig sopptripp? For eksempel "vann blir til vin". Dette var da fra fluesopp. Som mange sikkert vet, blir fluesoppen lignende en kopp når det regner på den. Da samler det seg vann med fluesopprus i "koppen". Dette er da ikke vin - men rett og slett drikkelig rus fra fluesopp. Og at Jesus "gikk på vannet" er forklart ved at på den tiden het det "å gå", og ikke "å svømme". Så han svømte altså i vannet.

Hva MER vet dere om kristendommen? Litt sånn off-topic fra bibelen, som folk gjerne ikke er helt klar over? Dette er interessant, så SPE UT.
Vis hele sitatet...
EDIT; Masse er "sensurert" fra bibelen. Hva skulle egentlig vært med, som de lot være å ta med? Og hvorfor tok de ikke med alt? Er det for å skjerme hva "kristendommen egentlig er"?