View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Timelesstruggle Vis innlegg
Så jeg skal altså bare godta en bot på 4000 (som jeg ikke har råd til) 21år og student. Og Få ødelagt livet midt med faen methampethamine på rullebladet? jobber innen omsorgstjenesten å mister jobben om dette skjer. Så skal liksom livet ødelegges av dette ? er det faen ingen annen mulighet?
Vis hele sitatet...
Du sier at livet ditt blir ødelagt, hvordan jobb er det snakk om du studerer til innenfor omsorgstjenesten? Hvilken politiattest vil de be om når du skal få deg jobb der?



Når jeg var 18 år gammel og var student så klarte jeg og fucke det til i fylla og havne på glattcella jeg også.


Jeg har omtrent 95% blackout fra hele kvelden og husker kun pittesmå flashbacks.

Natten gikk som følge:

Jeg er på forspill med venner av meg, alt er som normalt, så beveger vi oss mot byen og mens vi gikk mot byen ble alt plutselig svart (plutselig blackout) og jeg oppførte meg helt apekatt (i følge vennene mine).

Her blir jeg fortalt at jeg står midt på veien der bilene kjører med buksa nede og pisser.

En kompis prøver og "få tak i meg" for å roe meg ned, men jeg begynner og løpe avgårde og forsvinner.

Resten er kun mine egne minner som er:

Jeg løper på en grusvei og møter på to utlendinger, jeg spør de etter narkotika (hadde aldri tatt noe annet rusmiddel enn alkohol på denne tiden av livet mitt) og de sier nei, jeg TROR jeg sier noe lignende som: dere er jo utlendinger så dere MÅ jo ha narkotika (jeg spurte etter NARKOTIKA, ikke hasj, speed, MDMA eller noe men ordet narkotika)

Det neste jeg husker er at jeg løper ned en bakke i et boligfelt, snubler og faller, jeg blør neseblod. Vet ikke hvorfor jeg blør neseblod, enten på grunn av fallet, eller så hadde jeg sloss med noen eller så har jeg løpt inn i et tre, husker ikke hvorfor jeg blødde.

Neste jeg husker er at jeg driver å sparker i dørene på alle husene i boligfeltet, roper stygge ting mot de jeg ser.

Neste minne er at jeg knuser et vindu på et av husene i boligfeltet

Neste minne er at en dame står å skriker på meg og sier at hun har ringt politiet, jeg skriker tilbake at jeg driter i politiet og jeg skal vente til de kommer (husker ikke ord for ord men noe sånt).

Neste minne er at jeg FAKTISK STO DER OG VENTET TIL POLITIET KOM(????)

Neste minne er at politiet dukker opp, de tar meg med inn i bilen, spør meg om hvorfor jeg blør neseblod, jeg sier at jeg ikke husker hvorfor, de spør meg hva jeg har i lommene, jeg tar ut det jeg har av lommene og sier hva det er for noe mens jeg tar det ut av lommene mine: mobiltelefonen min, lommeboken min, snusen min, hus nøklene mine og en kondom, den ene politimannen sier: kondom er ingen dårlig ide og ha med seg ut på fest.

Dette i politibilen husker jeg av en eller annen grunn ganske så nøyaktig, aner ikke hvorfor.

En annen politimann kommer inn i bilen og spør meg om det er jeg som har knust vinduet "bak på huset der borte", jeg svarer ja.

Etter det var det rett på stasjonen, gi fra meg alt av eiendeler, inn på cella, der vandrer jeg rundt i ring og ringer på den ringeklokka de har og spør etter snusen min sikkert 10-15 ganger.

Sovner av.

Våkner opp ca kl 06, en politimann kommer inn på cella og sier blabla hva jeg hadde gjort, sier hva klokka er så går ut av cella. Får ikke sove videre, føler meg helt forjævlig. Sitter der fyllesjuk, full av angst og angrer meg noe helt utrolig mye. Sitter der i 4 timer og stirrer i veggen mens jeg tenker over hvor dum jeg er, hva som vil skje videre med jobb etter studier, om familien vil finne ut av det og alt. 4 timer med bare meg, tankene mine og fire vegger etter en sånn natt var tortur for min del, men velfortjent for hvor idiot jeg hadde vert.

4 timer senere kommer de inn på nytt, jeg blir forklart hva jeg hadde gjort, skremt menneskene i boligfeltet, skremte barna som sov osv. Følte meg virkelig langt nede.

Anyways, skriver under et forelegg på 4000 for ordensforstyrrelse, og blir forklart at huseieren har bestemt seg for og IKKE anmelder meg for ruten jeg knuste så jeg vil IKKE få et forelegg for hærverk (tror jeg det var politimannen sa), men jeg måtte selvfølgelig betale for vinduet.

De 4000 kr betalte jeg ved og betale 1000 kr per mnd i 4 mnd.
Vinduet betalte jeg (husker ikke nøyaktig hvor mye) ca 10 000 kr for. Betalte dette også litt og litt for et firma som bytter ut vinduer.

Dette er noe som ALDRI hadde skjedd tidligere i fylla, og det har ALDRI skjedd i etterkant heller.



Faen, dette ble en jæææævla lang og rotete post...

Men det jeg skulle frem til:

Når jeg ble 21 år gammel og skulle i jobb ba jobben meg om politiattest, jeg dro ned på stasjonen med et brev fra jobben min om at de krevet politiattest fra meg før de kan ansette meg, jeg er sikker på at det vil vises, men når jeg får tilbake politiattesten så står det at jeg ikke har noe på den.

Jeg husker dessverre ikke hvilken type politiattest jobben ba om, men det må ha vært begrenset politiattest eller ordinær politiattest, det var nok ikke uttømmende politiattest.


Dette er jo et ganske så annerledes scenario enn det som skjedde med deg, og jeg studerte ikke noe i omsorgstjenesten, men lykke til uansett hva som skjer videre, ting løser seg som regel