View Single Post
Hva annet bruke du når du gikk på det? Noe srri? Noen andre faktorer? Tramadol spiller en høy rolle når det blandes med andre c preps over lengre tid. Samt at den har den berømte SNRI effekten. Kanskje serotoninen din eller dopaminen din ikke har rukket å kommet seg helt.

Benzo abstinenser varer lengst av alle abstinenser. Ingen over ingen ved siden. Kan det heller være underliggende årsaker med like symptomer som er årsaken kanskje? De værste har jo gått over, en skal også huske at kroppen nå i over 6 år var vandt til å få daglige doser som igjen påvirker reseptorene over tid. Kanskje du er en av de som også får den notoriske "Langvarige" abstinens følelsen, der en aldri føler seg helt bra!

Men du vil ikke få permanente skader av Tramadol over lang tid nei. Men det er godt dokumentert at man kan slite med tomhet/apathy o.l i lang tid etter de akutte abstinensene har gitt seg. Gikk vel 2mnd før jeg følte meg fin igjen etter 8 års bruk. Men jeg hadde også andre rusmidler jeg brukte som hadde en synergi faktor i det hele. Er folk som har brukt oxy å vært fine etter 14 dager, andre har vært syke i 2-3 mnd. Samme med benzo, noen er fine etter 2-3 mnd, andre blir ikke friske før etter 2-3 år. Godt dokumentert det der. Men du er kvitt det værste, ser positivt på det. Det er helt normalt for mange, inkludert meg selv. Jeg hadde også en mild depresjon rundt samme tiden. Du har jo gått på relativt høye doser i lang tid. Så det ordner seg, det er helt sikkert. Men jeg vet det er frustrerende. Men sånn er det med slike doser hver dag i mange år.