View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har brukt Tramadol i ca 6 år (ifb smerter etter arbeidsulykke). Jeg startet på 50mg tre ganger daglig, over tid så bygde toleransen seg opp, og jeg var på det meste oppe i totalt 600mg daglig.

Mens jeg har gått på disse pillene så har jeg gradvis følt at kroppen har forfalt, hver gang effekten av pillene avtok så følte jeg meg som en 80-åring. Klarte nesten ikke å gå ned trapper, og det kjentes ut som at rygg og knær skulle svikte bare jeg reiste meg opp fra bakken.

Kom til et punkt hvor det gikk opp for meg at dette ikke var noen "løsning" som kom til å fungere i lengden og at jeg måtte slutte, og heller prøve å finne en annen måte å håndtere smertene jeg går med.


Jeg trappet ned over et par uker, og var forberedt på kraftige abstinenser under og litt etter nedtrappingsperioden. To uker etter min siste tramadol så var de værste abstinensene borte. Nå når jeg poster denne tråden så har det gått litt over tre måneder siden jeg tok min siste pille.

Status for øyeblikket er at jeg konstant har en følelse av tomhet, jeg har små glimt av glede en gang iblandt, men i det store og det hele så er jeg bare deprimert og tom. Jeg har også mer smerter i kroppen nå enn det jeg hadde før. Det at jeg heller ikke kan flykte fra de konstante smertene forsterker følelsen av håpløshet.


Når jeg leser om og ser på youtube-videoer av folk som har sluttet på dette, så får jeg inntrykk av at man får livet på rett kjøl etter noen uker, det er ingen som snakker om symptomer flere måneder etter de har sluttet.

Kan det være at jeg permanent har ødelagt hjernens evne til å balansere seratonin-nivået e.l? Er det noen som har erfart lignende bivirkninger måneder etter siste inntak? Ble det bedre?