View Single Post
Sitat av lmh1 Vis innlegg
Har lest det blant annet på diskusjon.no andre som har 500 mbit hastighet som langt i fra får det på kveldstid, må på dagtid for å få 500 mbit.

Kan du dele erfaringer med Cisco 3560-48.
Anbefaler du å velge den istedenfor HET mediaconverter hvis høy hastighet er viktig? Spørs om jeg får altibox å velger Cisco utstyr som standard utstyr, men hvis det er mange som klager er det lettere å anbefale det.
Er det mye du må sette opp eller er det veldig lett å sette opp hvis man først har TP og fiber kabeler. Så sant fiberporten er riktig bølgelengde.
Vis hele sitatet...
I og med at jeg ikke har funnet ut hvilken type modul jeg må ha i switchen min i stedet for HET media konverteren så har jeg latt det ligge inntil videre. Har ikke noe særlig tro på at jeg vil få bedre hastighet med å ekskludere den.

Cisco switchen jeg bruker er dog litt overkill for hvermannsen, men i og med at jeg har kabel i nesten hvert rom i huset med 2 eller flere uttakk. Er du kjent med cisco ifra før av (kjennskap til å sette opp etter eget ønske) så er det gull. Du har kanskje ikke bruk for en 48 porter ? så en 8 porer eller 24 i SMB segmentet vil kanskje passe for deg ?

Om du år for Altibox sin 500/500 linje så send meg gjerne en pm .. er interessert å teste hastighet imellom oss og dele erfaringer.